PKP PLK wybrała ofertę Budimexu w wartym prawie miliard złotych przetargu na przebudowę magistrali E65 na odcinku Tychy – podg. Most Wisła.
W styczniu tego roku PKP PLK zapowiedziała uruchomienie kilku dużych przetargów, w tym zamówienie na modernizację odcinka Tychy - Most Wisła (linia nr 139) na magistrali E65. To fragment przyległy do odcinka w okolicach Czechowic-Dziedzic
na którym już od kilku lat pracuje Budimex.
Jak się okazuje, również ten fragment zmodernizuje Budimex. 28 kwietnia PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały bowiem jego ofertę jako najkorzystniejszą w przetargu. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych oraz wykonanie projektu wykonawczego i realizacja robót budowlanych na zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych wraz ze świadczeniem usług pogwarancyjnych.
Według zapowiedzi PKP PLK, na tym odcinku magistrali E65 nowe perony mają zostać zbudowane na stacjach i przystankach: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek, Pszczyna i Goczałkowice wraz z dojściami uwzględniającymi dostęp dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Planowana jest modernizacja sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych oraz torów, co pozwoli podnieść prędkość pociągów ma do 160 km/h. Linia jest obecnie w bardzo dobrym stanie - prędkość maksymalna 140 km/h czyni z niej jedną z najszybszych linii w województwie.
Wartość oferty Budimeksu to 909 518 070,28 zł netto, w tym 903 228 028,32 zł netto za zakres podstawowy. Termin zakończenia robót to 182 tygodnie a okres gwarancji: 72 miesiące.
Razem z odcinkiem Tychy - Most Wisła miał być modernizowany kolejny odcinek, do granicy w Zebrzydowicach. Niestety, z powodu
porażki w konkursie na dofinansowanie z CEF PKP PLK unieważniła przetarg na te prace. Jest to zatem kolejna linia, która będzie modernizowana fragmentami.