PKP PLK wybrała wykonawcę monitoringu i informacji pasażerskiej na peronach linii Olsztyn - Ełk. To element, który został pominięty przy niedawnej gruntownej modernizacji linii.
PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na budowę CSDIP (dynamicznej informacji pasażerskiej i SMW (monitoringu) na liniach nr 219 odcinek Olsztyn Gł. - Szczytno – Ełk Towarowy nr 220 odcinek Olsztyn Śródmieście Olsztyn Gutkowo. Zwycięzcą został Budimex, który zaoferował 24 mln zł brutto. To stosunkowo mały kontrakt jak na skalę działalności jednej z największej firm budowlanych na rynku.
Gruntowny
remont linii kolejowej 219 zakończył się na początku 2020 roku; mimo
wydania 290 milionów złotych, na stacjach nie pojawiła się dynamiczna informacja dla pasażerów. Powstanie ona dopiero teraz. Niedawno PKP PLK otrzymała dofinansowania inwestycji w systemy
dynamicznej informacji pasażerskiej na kolejnym odcinku linii - Szczytno – Ełk Towarowy.