Budimex zawarł umowę z PKP PLK na modernizację linii kolejowej nr 148 pomiędzy Pszczyną a Żorami. Projekt ma zostać zrealizowany w ciągu 31 miesięcy.
Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac remontowych na linii nr 148 pomiędzy Pszczyną a Żorami PKP PLK
ogłosiła rok temu. Wystartowało w nim 11 firm, ale przez wiele miesięcy PLK
nie mogła znaleźć finansowania dla prac. W końcu problem udało się rozwiązać i podpisać umowę z firmą Budimex wybraną w postępowaniu. Kontrakt opiewa na 258,5 mln zł netto (318 mln zł brutto). To znacznie
poniżej budżetu PLK, obliczonego na 456,441 mln złotych brutto.
Prędkość do 120 km/hW ramach inwestycji planowana jest wymiana torów oraz sieci trakcyjnej, przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych, a także modernizacja przystanków osobowych. Wymiana obejmie ok. 25 km torów i sieci trakcyjnej. Prędkość pociągów pasażerskich zostanie podwyższona z 50-60 km/h do 120 km/h (i do 100 km/h dla pociągów towarowych). Obecnie miejscami pociągi jeżdżą jeszcze wolniej ze względu na punktowe ograniczenia prędkości. PLK zapowiada skrócenie czasu jazdy o 10 minut - z 32 do 22 minut.
W ramach inwestycji zmodernizowane zostaną nie tylko tory, ale także perony oraz infrastruktura pasażerska. przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia, Radostowice, Pszczyna Czarków. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Stacja i przystanki będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Przebudowane zostaną 54 obiekty inżynieryjne (mosty i przepusty) oraz 16 przejazdów kolejowo-drogowych.
Kolejna duża inwestycja dla Budimexu na Śląsku– Modernizacja odcinka kolejowego z pewnością zauważalnie zwiększy komfort pasażerów podróżujących na trasie Pszczyna - Żory. Zyska również biznes bowiem skróceniu ulegnie przejazd pociągów towarowych, dzięki podniesieniu prędkości składów. Mamy rozległe i dobrze udokumentowane doświadczenie w realizacji nawet bardzo złożonych kontraktów obejmujących infrastrukturę kolejową. Zmodernizowaliśmy w terminie kontraktowym pobliski węzeł Czechowice-Dziedzice Realizujemy także drugą największą inwestycję kolejową w Polsce – stację Warszawa Zachodnia – mówi Dariusz Bac, Dyrektor Budownictwa Kolejowego w Budimex SA.
W styczniu br. Budimex zakończył wielkoskalową
modernizację węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice. W ramach kontraktu Budimex wykonał lub przebudował m.in. 23 obiekty inżynieryjne, w tym 8 wiaduktów i 4 mosty oraz wymienił ok. 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Modernizacji zostały poddane 3 przejazdy kolejowo-drogowe oraz perony na stacjach Czechowice-Dziedzice, Goczałkowice-Zdrój oraz Zabrzeg. Wszystkie prace były prowadzone pod czynnym ruchem kolejowym. Budimex realizuje obecnie dla PKP PLK również inwestycje kolejowe w Porcie Gdynia, na stacji Ełk, oraz na liniach: Nowy Targ – Rabka.