Oferta Budimexu została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na modernizację obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej nr 64, na odcinku Kozłów – Starzyny.
To właśnie na linii kolejowej nr 64 doszło w marcu do najbardziej tragicznej katastrofy kolejowej w naszym kraju w ostatnich latach. Prace modernizacyjne były jednak zaplanowane już wcześniej. Prowadzone są w ramach dwuletniego programu inwestycyjnego, którego efektem ma być podniesienie prędkości maksymalnej pociągów do 150 km/h. Z taką prędkością mają pojechać składy pasażerskie już w rozkładzie jazdy 2012/2013.
Na ten rok przewidziana była m. in. modernizacja 30 obiektów inżynieryjnych (most, wiadukty, przepusty). Prace te są niezbędne dla podniesienia prędkości maksymalnej na szlaku. Jednak przetarg na wykonanie prac opóźnił się, bo roboty przy wiaduktach miały się zacząć w kwietniu i trwać do końca listopada.
W końcu przetarg na modernizację obiektów inżynieryjnych udało się rozstrzygnąć. Prace przeprowadzi Budimex, który złożył ofertę wartą 17 743 206,84 złotych netto. Polskie Linie Kolejowe oszczędzą na realizacji tego zamówienia - na wykonanie zadania przeznaczyły 32 miliony złotych netto.