Konsorcjum Budimeksu i KZA PAiT z Lublina złożyły najkorzystniejszą ofertę w wielomilionowym przetargu na głęboką modernizację stacji Idzikowice.
Postępowanie
ogłoszone już we wrześniu ubiegłego roku miało dość burzliwy przebieg. Prace wyceniono na aż 147,8 mln złotych brutto dla zamówienia podstawowego (wraz zamówieniami uzupełniającymi kwota może dojść do 200 mln złotych), ale
żadna oferta nie zmieściła się w budżecie. Najtańsza była oferta Porr – 153 mln zł brutto. Niewiele drożej prace wycenił Budimex w konsorcjum z KZA PAiT Lublin (158 mln zł).
Po otwarciu ofert Budimex odwołał się do KIO – uznał, że PLK powinna była wykluczyć ofertę Porr. Na początku stycznia PLK wykluczyła Porr, a także konsorcjum Strabaga, z postępowania – od czego z kolei odwołał się Porr. Na początku lutego Izba oddaliła oba odwołania. Oceniane były tylko dwie oferty – konsorcjum Budimeksu oraz Trakcji PRKiI. Ta pierwsza była zdecydowanie tańsza i została wybrana jako najkorzystniejsza. Jak poinformowała PLK, budżet został odpowiednio podwyższony dzięki uzyskaniu oszczędności we wcześniejszych postępowaniach.
Po wykonaniu prac prędkość maksymalna ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów towarowych i aż do 230 km/h dla pociągów pasażerskich przy naciskach do 22,5 tony na oś. Na łącznicach nr 573 i 574 Idzikowice – Radzice prędkość maksymalną określono na 100 km/h. Długość pociągów ma wynosić maksymalnie 800 metrów. Więcej na temat zakresu zamówienia
piszemy tutaj.