– Dobrze nam się pracuje z PKP PLK, widzimy poprawę w podejściu zamawiającego do wykonawców. Będziemy starali się zwiększyć obecność na tym rynku, ale po przejściach z PNI zajmie nam to o wiele więcej czasu – mówi prezes Budimexu Dariusz Blocher.
Budimex tworzy jedną z największych grup budowlanych w Polsce. Jednak w sektorze kolejowym firma działa w ograniczonym zakresie. – Wszyscy znają nasze perypetie związane z PNI. Ostatnio udało się nam jednak sprawnie zbudować PKM w Trójmieście oraz zakończyć prace w Iławie. Podpisaliśmy też nowy kontrakt na łącznik w Krakowie – podkreśla Dariusz Blocher, prezes zarządu Budimex.
– Dobrze nam się pracuje z PKP PLK, widzimy poprawę w podejściu zamawiającego do wykonawców. Będziemy starali się zwiększyć obecność na tym rynku, ale po przejściach z PNI zajmie nam to o wiele więcej czasu – mówi prezes Budimexu w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl. – Nasze doświadczenia z ostatnich lat pokazują, że inżynierowie drogowi mogą z powodzeniem budować kolej, oczywiście z uwzględnieniem jej specyfiki – dodaje Blocher.
– W tej chwili nie ma na polskim rynku spółki z segmentu kolejowego, której przejęciem bylibyśmy zainteresowani. Nigdzie na świecie nie buduje się wszystkiego samemu. Wolałbym mieć solidnych podwykonawców ze sprzętem, którzy biorą ryzyko za np.: tory lub trakcję, podczas gdy my zajęlibyśmy się organizacją całej reszty – mówi Dariusz Blocher.
Nawet o 30% może spaść cały rynek drogowy po 2025 roku, gdy skończą się środku unijne - przeczytaj całą rozmowę Z Dariuszem Blocherem na portalu rynekinfrastruktury.pl.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.