Budimex zakończył prace związane z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica – Wronki. Wykonawca pochwalił się zdjęciami przebudowanych torów, mostów i peronów.
Odcinek, którym zajmował się Budimex, ma długość 35,14 km i jest częścią linii kolejowej z Poznania Głównego do Szczecina. Zakres prac obejmował przebudowę łącznie 77 km toru kolejowego i 74 km sieci trakcyjnej. Zmodernizowano 18 mostów i wiaduktów kolejowych i drogowych, całkowicie przebudowano 19 przejazdów kolejowo-drogowych.
Zupełnie nowe są dwie duże stacje kolejowej w Szamotułach i Wronkach, gdzie powstały także nowe tunele pod torami. Wiaty umieszczone na peronach są schludne, wykonane w spokojnej kolorystyce. Zbudowano od nowa przystanki Pamiątkowo, Baborówko i Pęckowo. Łącznie Budimex zbudował 10 peronów na wszystkich obiektach.
Prace poprawnie zrealizowane przez Budimex niestety nie wpłynęły znacząco na skrócenie czasu przejazdu pociągów kursujących między Poznaniem a Szczecinem przez E59. Nadal w przebudowie jest północno zachodni odcinek linii i tam prace idą opornie. Najszybszy pociąg IC jeździ teraz między miastami w dramatycznym czasie 3 godzin i 47 minut. Nawet o godzinę szybciej można przemieścić się dłuższą trasą między miastami, jadąc przez Zbąszynek.
PKP PLK zapewnia, że po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się do poniżej dwóch godzin. Trwa walka z czasem, by udało się to przed 2023. O zaawansowaniu inwestycji piszemy w tekście:
"Ruszyły prace przy wiaduktach na E59 w Stargardzie. Jak zaawansowany jest projekt?".