NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]

| Michał Szymajda 22.06.2022 6,9k

Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex skończył modernizację swojego odcinka linii Poznań – Szczecin [zdjęcia, film]
Budimex zakończył prace związane z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica – Wronki. Wykonawca pochwalił się zdjęciami przebudowanych torów, mostów i peronów.
Odcinek, którym zajmował się Budimex, ma długość 35,14 km i jest częścią linii kolejowej z Poznania Głównego do Szczecina. Zakres prac obejmował przebudowę łącznie 77 km toru kolejowego i 74 km sieci trakcyjnej. Zmodernizowano 18 mostów i wiaduktów kolejowych i drogowych, całkowicie przebudowano 19 przejazdów kolejowo-drogowych.

Zupełnie nowe są dwie duże stacje kolejowej w Szamotułach i Wronkach, gdzie powstały także nowe tunele pod torami. Wiaty umieszczone na peronach są schludne, wykonane w spokojnej kolorystyce. Zbudowano od nowa przystanki Pamiątkowo, Baborówko i Pęckowo. Łącznie Budimex zbudował 10 peronów na wszystkich obiektach.

Prace poprawnie zrealizowane przez Budimex niestety nie wpłynęły znacząco na skrócenie czasu przejazdu pociągów kursujących między Poznaniem a Szczecinem przez E59. Nadal w przebudowie jest północno zachodni odcinek linii i tam prace idą opornie. Najszybszy pociąg IC jeździ teraz między miastami w dramatycznym czasie 3 godzin i 47 minut. Nawet o godzinę szybciej można przemieścić się dłuższą trasą między miastami, jadąc przez Zbąszynek.

PKP PLK zapewnia, że po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się do poniżej dwóch godzin. Trwa walka z czasem, by udało się to przed 2023. O zaawansowaniu inwestycji piszemy w tekście: "Ruszyły prace przy wiaduktach na E59 w Stargardzie. Jak zaawansowany jest projekt?".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5