Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budimex: Ruszają prace nad Warszawą Zachodnią

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budimex: Ruszają prace nad Warszawą Zachodnią
fot. M. SzymajdaStacja Warszawa Zachodnia
Budimex realizuje obecnie na krajowej sieci kolejowej kontrakty o wartości 7 mld złotych. Pomimo problemów jakie na całym świecie sprawia koronawirus żadna budowa nie została wstrzymana. W Warszawie ruszają prace na Dworcu Zachodnim. O ich początku rozmawiamy z Cezarym Mączką odpowiadającym w Budimeksie za zarządzanie zasobami ludzkimi.

Łukasz Malinowski, redaktor naczelny Rynku Kolejowego: Jaka jest skala inwestycji realizowanych obecnie przez Budimex w zakresie infrastruktury kolejowej?

Cezary Mączka, Członek Zarządu Dyrektor Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Budimex: Na zlecenie PKP PLK grupa Budimex realizuje w tej chwili prace na 10 kontraktach, których wartość sięga prawie 7,0 mld PLN. Biorąc pod uwagę wartość robót jesteśmy generalnym wykonawcą nr 1 na rynku budowy i modernizacji linii kolejowych w Polsce.

Największe budowy które prowadzimy to: węzeł kolejowy Gdynia Port, Warszawa Zachodnia, LK7 Otwock – Lublin, LK139 Czechowice-Dziedzice. Ale większą wagę, niż do rankingów, przywiązujemy do tego, żeby realizowane kontrakty finalizować w terminie. Zawsze chcemy dotrzymywać podjętych zobowiązań i wykonywać prace z najlepszymi inżynierami i zespołami ludzi jacy są dostępni na rynku, dodając do tego własny sprzęt do prac torowych i sieciowych oraz doświadczenia z wielu już zakończonych przez Budimex z sukcesem kontraktów.

W ostatnich miesiącach wspólnie z KZA Lublin zakończyliśmy przed terminem modernizację LCS Idzikowice na Centralnej Magistrali Kolejowej – pierwszy odcinek CMK, którego konstrukcja umożliwia prędkość maksymalną pociągów 250km/h. W tym roku zakończymy również realizację naszego zakresu prac dla odcinka E-30 Trzebinia-Krzeszowice i odcinka LK7 Dęblin – Nałęczów przejętego po poprzednim wykonawcy. W najbliższych miesiącach zaczniemy też prace na stacji Warszawa Zachodnia.

Warszawa Zachodnia to nie tylko jeden z większych projektów, ale także niezwykle istotna inwestycja dla całego miasta. Jak będzie wyglądał początek prac na tym kontrakcie?

Prace zaczniemy od strony północnej, czyli budowy nowego peronu ósmego. Stacja będzie cały czas czynna dla pasażerów. Ruch pociągów będzie się przez stację cały czas odbywał, aczkolwiek nastąpią zmiany w jego organizacji. W trakcie modernizacji powstaną niestety utrudnienia dla korzystających z dworca. Na początku te zmiany w organizacji ruchu pieszego będą dotyczyć tylko pasażerów wchodzących na dworzec od strony ul. Tunelowej oraz korzystających z peronu na linii Obwodowej. W trakcie całego procesu realizacji prac chcemy zapewnić, wspólnie z PKP PLK, w takim zakresie jaki będzie tylko możliwy ze względu na specyfikę realizowanych prac, komfortowe i bezpieczne dojście do czynnych peronów i dokładną informację o aktualnej organizacji ruchu pieszego na terenie budowy dla pasażerów korzystających z dworca Warszawa Zachodnia w trakcie jego modernizacji. W tej chwili już przygotowujemy się do tych działań.

Czy na tempo i zakres prowadzonych prac pandemia koronawirusa miała istotny wpływ?

Na pojedynczych budowach, niezwiązanych z koleją, mieliśmy problem z dostępem do niektórych podzespołów zza granicy. 95% naszych budów pracowała i pracuje normalnie z zachowaniem wszystkich zasad sanitarnych. Problemy są tam, gdzie część pracowników pochodzi zza granicy lub mamy duży udział zagranicznych podwykonawców. To problem głównie budów energetycznych i niektórych kontraktów kubaturowych. Jednak zaangażowanie naszych ludzi w pracę jest bardzo duże. Chcemy i będziemy budować jeśli na to pozwolą warunki sanitarne. Przez cały okres od marca do lipca nie mieliśmy wśród ponad 7 tysięcy pracowników ani jednego potwierdzonego badaniami przypadku z COVID-19.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Infrastruktura

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Witold Urbanowicz 19 lipca 2023

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Infrastruktura

Znów problemy na węźle warszawskim

Pasażer

Znów problemy na węźle warszawskim

Michał Szymajda 30 marca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Infrastruktura

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Witold Urbanowicz 19 lipca 2023

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Infrastruktura

Znów problemy na węźle warszawskim

Pasażer

Znów problemy na węźle warszawskim

Michał Szymajda 30 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5