Roboty budowlane między Kościerzyną a Somoninem (linia 201) oraz między Somoninem a Kartuzami realizowane mają być w ramach projektu “Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto
Zamówienie podstawowe w części A (linia 201) zostało wycenione na 1,42 mld zł, a w części B (linia 214) na 144 mln zł. Są to kwoty brutto. Opcję nr 1 wyceniono na kwotę 6,83 mln zł, a opcję nr 2 - 3,47 mln zł brutto.
Firma Budimex gotowa byłaby rozpocząć prace już dzień po podpisaniu umowy. Okres realizacji zamówienia podstawowego to 42 miesiące, a udzielonej gwarancji to 72 miesiące. Budimex zaznacza, że ta procedura nie oznacza wyboru firmy, jako ostatecznego zwycięzcy, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało jeszcze zakończone.
Warto wspomnieć, że PKP PLK wcześniej ogłosiły już przetarg na modernizację odcinka linii 201 i 214, o którym mowa. Przetarg został
rozpisany w 2022 roku, ale trzeba było go unieważnić w końcu 2023 roku. Wynikało to z błędów projektowych.
Informowaliśmy o tym w Rynku Kolejowym.
Cała inwestycja jest potężnie opóźniona. Dość napisać, że według założeń poprzedniego rządu, miała być ona gotowa z końcem 2023 roku. Tymczasem główne prace na linii 201 nawet się nie zaczęły. Wykonano jedynie prace przygotowawcze związane z odbudową tzw. bajpasu kartuskiego i na linii do Kartuz.