Budimex konsekwentnie rozszerza swoje możliwości technologiczne w zakresie realizacji kontraktów z segmentu prac torowych i zabudowy sieci trakcyjnej dzięki nowoczesnym inwestycjom w tabor kolejowy. Firma zakupiła nowy pociąg sieciowy MTW 100.216 Plasser & Theurer, zaprojektowany do utrzymania i modernizacji sieci trakcyjnej.
Nowo nabyty pociąg MTW 100.216 Plasser & Theurer jest wyposażony w zaawansowane technologie, które zapewniają efektywność i bezpieczeństwo prac przy sieciach trakcyjnych. Kluczowe elementy maszyny to m.in.:
- odchylana platforma robocza PA 120 K oraz żuraw kolejowy PKR 290 E z koszem roboczym BB 049 B,
- niskoemisyjny silnik o mocy 520 kW, spełniający najnowsze normy emisji spalin,
- pantograf i wysięgnik do pomiaru przewodów jezdnych, umożliwiające precyzyjną konserwację sieci trakcyjnej,
- system sterowania PlasserDatamatic,
- generator ok. 15 kVA do narzędzi elektrycznych,
- zamknięte kabiny zapewniające komfort i bezpieczeństwo operatorów.
Po zakończeniu rejestracji w Transportowym Dozorze Technicznym oraz szkoleniu operatorów maszyna rozpocznie pracę w marcu 2025 roku. Jej zakup był zgodny z wcześniejszymi zapowiedziami spółki, o których
pisaliśmy w ubiegłym roku.
200 mln na inwestycje
Grupa Budimex sukcesywnie powiększa swój tabor kolejowy, przeznaczając w ostatnich 4 latach 200 mln zł na jego rozwój. Obecnie firma podjęła decyzję o zakupie wahadła kolejowego do transportu kruszyw, obejmującego lokomotywę i 40 węglarek. Nowy sprzęt o wartości 33,5 mln zł zostanie wdrożony do pracy w połowie 2025 roku.
Obecnie w skład taboru kolejowego Budimeksu wchodzą ponad 83 jednostki, między innymi:
- Pociąg sieciowy MTW 100.2016
- Pociąg sieciowy modułowy Copma
- Drezyny hydrauliczna DH-350.11
- Platformy do rozwijania/zwijania sieci trakcyjnej Z10k
- Pojazdy szynowo- drogowe ZDS-5K
- Pojazdy szynowo- drogowe ZDS-10K
- Pojazdy szynowo- drogowe ZDS-8K
- Przyczepy szynowo- drogowa
Budimex rocznie przeznacza ponad 100 mln zł na rozwój i modernizację sprzętu budowlanego, z czego 80 mln zł inwestuje w pojazdy i maszyny. Nowe inwestycje w tabor kolejowy wpisują się w strategię firmy, której celem jest umacnianie pozycji lidera w branży budowlanej oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych.