Oferta konsorcjum oceniona najwyżej, którego liderem jest Budimex została najwyżej oceniona w przetargu na prace na odcinku linii kolejowej 104 w ramach projektu Podłęże - Piekiełko. Giełdowa spółka dostała też najwięcej punktów w przetargu na prace na linii 148 na odc. Pszczyna - Żory.
Wartość kontraktu na zaprojektowanie (w zakresie branży SRK) i kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 104 na odcinku D Limanowa – bocznica Klęczany będzie olbrzymia; oferta konsorcjum spółek: Budimex i Gülermak ma wartość aż 1 930 455 530,46 zł netto. To
najdłuższy odcinek modernizowanej linii 104, która będzie się łączyć z nową linią kolejową w kierunku Podłęża (Podłęże - Piekiełko). Prace
prefinansuje Polski Fundusz Rozwoju.
Termin zakończenia robót określono na 38 miesięcy od podpisania umowy, a okres gwarancji i rękojmi na 72 miesiące. Budimex
jest też wykonawcą jednego z pozostałych odcinków linii.
To nie jedyna dobra wiadomość dla giełdowej spółki, bo PKP Polskie Linie Kolejowe najwyżej oceniły ofertę firmy w
przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej 148 na odc. Pszczyna – Żory. Wartość oferty to 258 470 208,30 zł netto, w tym wartość robót netto: 195 687 093,10 zł, wynagrodzenie warunkowe: 61 848 315,20 zł a kwota kosztów komunikacji zastępczej: 934 800,0 zł.
W tym wypadku termin zakończenia robót to 31 miesięcy od daty zawarcia umowy; tu również należy jeszcze poczekać na zakończenie procedury przetargowej.