Wrocław ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji programowo przestrzennej, projektu budowlanego i projektów wykonawczych dot. budowy wydzielonej trasy transportu zbiorowego Metrobus. Pod tą nazwą kryje się pierwsza w Polsce linia Bus Rapid Transit.
Mieszkańcom wrocławskiego osiedla Nowy Dwór jeszcze rok temu obiecywano tramwaj. Bardzo by się przydał. Nowy Dwór to dwudziestotysięczne blokowisko, wokół którego rozbudowują się kolejne osiedla. Ulicą Strzegomską, czyli głównym łącznikiem centrum miasta z Nowym Dworem, dojeżdża się również na lotnisko. To też jedna z dróg dojazdu na wybudowany niedawno miejski stadion. Nie dziwi więc, że jednopasmowa miejscami Strzegomska, korkuje się codziennie.
Ale tramwaju nie będzie, przynajmniej w najbliższych latach. – Trasa tramwajowa na Nowy Dwór broni się potencjałem pasażerów. Jednak spore problemy są z przekroczeniem torów kolejowych. Pochłonęłoby to ogromne pieniądze, bo estakady dla tramwajów muszą być dużo dłuższe, a więc i droższe, niż wiadukt dla autobusów – mówił niedawno w rozmowie z miejskim serwisem wroclaw.pl zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki Zbigniew Komar. Jednocześnie dodawał, że w zastępstwie planowane jest wytyczenie trasy autobusowej, przy czym wyraźnie zaznaczał, że nie chodzi o buspas, czy w inny sposób wydzielony pas na istniejącej jezdni, ale zupełnie nowy odcinek drogi przeznaczony wyłącznie dla autobusów.
Już teraz na Strzegomskiej, w kilku miejscach poszerzonej, wyznaczono osobne buspasy. Pomysł władz Wrocławia wskazuje jednak, że miasto myśli o osobnej linii BRT. „Metrobus” to często używana nazwa dla tego rodzaju inwestycji na świecie.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl