Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-08-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Brak dyżurnych ruchu zatrzymał pociągi w Holandii
Fot. M. SzymajdaSprinter na stacji Rotterdam Centraal
Do niezwykłej sytuacji doszło w Niderlandach. Zarządcy infrastruktury i ruchu kolejowego zabrakło pracowników do nadzoru nad ruchem kolejowym. Przez kilka dni z rzędu odwoływano szereg pociągów, w tym na ważnych magistralach.

W ubiegłym tygodniu w Holandii odwołano setki pociągów. Na posterunkach ruchu w Utrechcie, który jest najważniejszym węzłem kolejowym kraju, zabrakło pracowników, którzy mogliby przejąć nadzór nad ruchem kolejowym. Od miesięcy wiadomo było, że dyżurnych jest za mało, jednak braki kadrowe udało się dotąd łatać. Brak rezerwy, terminy urlopów wypoczynkowych i zgłoszone choroby sprawiły, że zarządca infrastruktury, którym w Niderlandach jest ProRail, został postawiony w sytuacji bez wyjścia.

29 lipca późnym wieczorem całkowicie wstrzymano ruch pociągów między Amsterdamem a Amersfoort, a przerwa w ruchu trwała całą kolejną dobę. Tak samo było na bardzo ważnej trasie Utrecht – Arnhem (element magistrali Holandia – Niemcy), Ede – Wageningen – Barneveld Zuid i Utrecht Central – Rhenen, choć dla tych tras udało się skompletować załogę i uruchomiono pociągi 30 lipca po godzinie 7. W miejsce pociągów kursowały autobusy. Z uwagi na zwykle dużą frekwencje na wspomnianych trasach, było to niełatwe i kosztowne zadanie logistyczne.

ProRail łatał dziury kadrowe zatrudniając czasowo emerytowanych już pracowników, delegował też do pracy w Utrechcie, po przeszkoleniu, pracowników z południa kraju, gdzie problemy z niedoborem załogi są nieco mniejsze.

Jak informuje portal treinreiziger.nl w ubiegłym roku zainteresowanie pracą w ProRail wyraziło 5000 osób, jednak wiele osób zrezygnowało przed i w trakcie naboru. Szkolenie na stanowisko dyżurnego zakończyło ostatecznie i podjęło pracę... 70 osób. Do normalnego nadzoru nad liniami brakuje ich wciąż około 60. Co gorsza, wstrzymania ruchu mogą trwać do października, a problem z zatrudnieniem nie zostanie rozwiązany przed 2023 rokiem, z uwagi na odejścia z firmy i długotrwały proces szkolenia nowej załogi.

W ubiegłym tygodniu, z pracy zrezygnował szef dyżurnych ruchu w ProRail Roel Salden. Związku zawodowy CNV napisał, że przyczyną odejścia Saldena było „rosnące niezadowolenie z obciążenia pracą i sposobem prowadzenia organizacji”.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5