Bombardier Transportation zaprezentował Pol-Miedź Trans dwie nowe lokomotywy elektryczne Bombardier Traxx, przeznaczone do obsługi ruchu towarowego w Polsce. Prezentacja oraz oficjalne przekazanie lokomotyw odbyły się wczoraj na bocznicy kolejowej w Lubinie w towarzystwie przedstawicieli firm oraz mediów.
Umowa na dostawę dwóch lokomotyw elektrycznych Traxx F140DC została zawarta w listopadzie 2009 roku. Pol-Miedź Trans Sp. z o.o., należąca do Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź SA, będzie wykorzystywać nowe lokomotywy do obsługi ruchu towarowego w Polsce. Lokomotywy Traxx DC eksploatowane będą w ruchu krajowym na liniach zewnętrznych, obsługiwanych przez Pol-Miedź Trans.
- Celem Naszej Spółki było pozyskanie silnych, szybkich, energooszczędnych lokomotyw i jestem pewien, że Traxxy F140DC spełnią nasze oczekiwania. Zakup nowych Traxx-ów jest też początkiem kolejnego etapu modernizacji naszego taboru kolejowego - powiedział Karol Wołkowiński, prezes zarządu Pol-Miedź Trans.
- Lokomotywy Traxx doskonale sprawdzają się na rynku. Obecnie, w samej Europie, zamówiono ich ponad 1500. Nadwozia wszystkich lokomotyw Traxx produkowane są w naszym zakładzie we Wrocławiu. Cieszę się, że wspólnie z przedstawicielami Pol-Miedź Trans mogliśmy zaprezentować kolejne lokomotywy elektryczne najnowszej generacji - powiedział Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Rodzina lokomotyw należących do platformy Traxx przeznaczona jest do ruchu pasażerskiego i towarowego, krajowego i międzynarodowego. W skład platformy lokomotyw Traxx wchodzą trzy typy pojazdów z napędem elektrycznym (jednosystemowe zasilane prądem stałym lub przemiennym oraz wielosystemowe) oraz pojazdy spalinowo-elektryczne. Cechą charakterystyczną wszystkich lokomotyw Traxx jest ich modułowa konstrukcja. Lokomotywy wyposażone są w urządzenia napędu i sterowania Bombardier Mitrac.