Bombardier Transportation oficjalnie zaprezentował w zakładzie w Kassel nową platformę lokomotyw Traxx 3.
Jak informuje producent, platforma TRAXX 3 została zaprojektowana z uwzględnieniem najnowszych w branży transportu towarowego rozwiązań cyfrowych w zakresie utrzymania, co ma przełożyć się na ekonomikę eksploatacji. Wymienia tu inteligentne platformy oparte na Conditional Based Maintenance (utrzymaniu na podstawie stanu technicznego), technologii Big Data oraz Internet of Things (Internetu Rzeczy), które zestawiają dane nadchodzące z pojazdu oraz infrastruktury kolejowej w celu monitorowania stanu pojazdu w czasie rzeczywistym i przewidywania konieczności przeprowadzenia czynności utrzymaniowych. Ma to zdaniem Bombardiera zagwarantować maksymalną efektywność i dostępność floty.
Michael Fohrer, prezydent regionu CEC oraz szef Bombardier Transportation w Niemczech miał powiedzieć gościom, wśród których była setka przedstawicieli potencjalnych nabywców lokomotyw, że Traxx MS3 jest jedyną lokomotywą wielosystemową na rynku wyposażoną w funkcję „Last Mile”, która umożliwia łatwe połączenie z niezelektryfikowanymi odcinkami torów, jakie często można znaleźć w portach lub terminalach towarowych. – Jest to kluczowa zaleta pozwalająca naszym klientom na zaoferowanie alternatywy dla drogowego transportu towarowego podczas całej podróży ładunku – cytuje Fohrera biuro prasowe Bombardiera.
Producent informuje, że zaletami lokomotywy są efektywność energetyczna, możliwości prowadzenia cięższych pociągów, spersonalizowana konfiguracja, uproszczony interfejs z ETCS oraz ułatwione utrzymanie. Więcej na temat nowych lokomotyw Bombardiera
można przeczytać tutaj.