Bombardier Transportation otrzymał zamówienie na dostawę dodatkowych 42 wagonów piętrowych dla Kolei Niemieckich. Wartość kontraktu opiewa na około 57 milionów euro.
Koleje Niemieckie korzystają z trzeciej opcji umowy ramowej z 2003 roku, która zakładała dostarczenie 298 wagonów piętrowych oraz opcję na dodatkowych 300 pojazdów. Dostawa 298 wagonów piętrowych z kontraktu podstawowego jest już niemal na ukończeniu, dodatkowo 49 pojazdów zostało zamówionych w latach 2005 i 2006. Nowe pojazdy będą dostarczone w drugiej połowie 2008 roku
Wagony piętrowe będą budowane w zakładzie Bombardiera w Görlitz. Wózki dostarczy zakład w Siegen. Większość z 12 wagonów sterowniczych i 30 wagonów środkowych nowego zamówienia Kolei Niemieckich będzie obsługiwać linie w regionie gór Taunus; trzy wagony sterownicze przewidziane są do obsługi tras w południowej Hesji.
Podczas międzynarodowych targów kolejowych Innotrans 19 września 2006 br. Wagony piętrowe serii 2003 Bombardier Transportation otrzymały od Kolei Niemieckich „Nagrodę Specjalną 2006”. Bombardier był jedynym producentem uhonorowanym przez Koleje Niemieckie za wysoką jakość i niezawodność pojazdów. Stéphane Rambaud-Measson, prezydent dywizji Mainline & Metros w Bombardier Transportation, powiedział: „Ta nagroda potwierdza głębokie zaufanie jakim Koleje Niemieckie darzą nasz pojazd. Cieszy się on także rosnącą popularnością wśród pasażerów”.
Koleje Niemieckie eksploatują obecnie ponad 1 400 wagonów piętrowych Bombardiera. Pojazdy piętrowe Bombardiera są także w użyciu w Izraelu, Danii i Luksemburgu.
Gwarantujące pasażerom wysoki komfort wagony piętrowe wyposażone są w system klimatyzacji oraz specjalne przestrzenie wielofunkcyjne. Nowe pojazdy, poza wyposażeniem standardowym dla osób niepełnosprawnych, posiadają dźwiękowy i wizualny system informacyjny oraz zewnętrzne głośniki. Dysponując znacznym potencjałem transportowym wagony piętrowe idealnie spełniają wymagania transportu lokalnego i regionalnego.

*Bombardier wyprodukuje dla DB dodatkowe 42 piętrowe wagony systamu "push-pull"