W filii Bombardiera w Henningsdorf zakończono produkcję pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego ET 490 przeznaczonego dla hamburskiej kolei miejskiej.
Gotowy jest też kolejny pojazd, obydwa będą przechodzić teraz testy ruchowe. Eksploatacja próbna pociągów będzie trwała do końca 2016 roku. Pojazdy są oczywiście klimatyzowane, jednoprzestrzenne, posiadają system informacji pasażerskiej nowej generacji. Serię ET490 ma też wyróżniać wyjątkowa energooszczędność. Umowa ramowa zakłada dostawę do S-Bahn Hamburg 60 pojazdów, wszystkie mają wozić pasażerów z końcem 2018 roku. Niektóre z nich będą przystosowane do eksploatacji w dwóch systemach napięciowych – zarówno w 1200 V DC i 16,7 Hz AC. Kolej miejska w Hamburgu zainwestuje 450 mln euro w nowe pociągi i modernizację infrastruktury.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji