Wygląda na to, że Bombardier i Hitachi mocno zwierają szeregi w walce o europejskie kontrakty na budowę taboru dużych prędkości. Producenci zaprezentowali właśnie wspólny projekt dla brytyjskiego KDP.
Jak zapowiada Bombardier z Hitachi, propozycja dla linii kolejowej High Speed 2 (HS2) ma być najbardziej zaawansowaną i zorientowaną na komfort pasażera konstrukcją w Zjednoczonym Królestwie. W pierwszej fazie Bombardier i Hitachi zbudują, za kwotę 2,75 miliarda funtów 54 pociągi. Konsorcjum zajmie się także ich utrzymaniem.
Hitachi podkreśla, że ma doświadczenie w produkcji szybkich pojazdów dla Japonii, po przejęciu zakładów Ansaldo Breda we Włoszech posiadł też spore umiejętności budowy kontynentalnych pojazdów dla KDP. Bombardier z kolei ma całą listę zrealizowanych kontraktów na takie pojazdy w Europie i w Chinach. Teraz obaj producenci będą współpracować także przy budowie
14 zespolonych składów Frecciarossa, które rozpędzą się do 360 km/h i będą kursować po Włoszech.
Oprócz Bombardiera i Hitachi swoje taborowe propozycje dla HS2 przedstawił także Alstom Transport, Talgo i Siemens. Pociągi po pierwszym odcinku HS2, pomiędzy Londynem a Birmingham, poruszać się będą z maksymalną prędkością 360 km/h.