Bombardier Transportation przekazuje do eksploatacji pierwszą w Polsce technologię komputerowych systemów zależnościowych najnowszej generacji - czytamy w oświadczeniu prasowym spółki.
W grudniu 2009 roku katowicka spółka joint-venture firmy Bombardier Transportation świętowała pierwsze na rynku polskim przekazanie do eksploatacji najnowszej generacji technologii komputerowych systemów zależnościowych (CBI) firmy Bombardier - systemu BOMBARDIER EBI Lock 950 CBI wersja 4 (R4). System ten, zapewniający wysoką przepustowość oraz oszczędność kosztów, jest wykorzystywany na stacji Gdynia na strategicznej linii E 65, która stanowi odcinek Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Nr VI, łączącego obszar nadbałtycki z regionem Adriatyku i Bałkanami.
System EBI Lock 950 R4 posiada kilka istotnych zalet, między innymi elastyczność w eksploatacji przy znacznie zwiększonej przepustowości oraz możliwość sterowania do trzech tysięcy obiektów. Ponadto, zapewnia on dużo większą oszczędność kosztów w porównaniu z systemami starszej generacji, gdyż wykorzystano w nim ogólnodostępny sprzęt komputerowy (tzw. sprzęt komputerowy "z półki"). Co więcej, ta najnowsza wersja systemu pozwala na równoczesne korzystanie z nowej i starej technologii, umożliwiając modernizację urządzeń bez konieczności zakłócania pracy na danej linii. System EBI Lock 950 R4 jest również dostarczany do Danii, Niemiec, Włoch, Holandii, Szwecji oraz Tajlandii.
Sławomir Nalewajka, prezes zarządu spółki Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. stwierdził: - Najnowsza technologia sterowania ruchem kolejowym to ważny krok dla Polski oraz kolejny dowód zaangażowania firmy Bombardier w rozwój polskiego rynku. Do chwili obecnej na sieci kolejowej w Polsce zainstalowano ponad 70 komputerowych systemów zależnościowych EBI Lock, które zostały dostarczone na przestrzeni ostatnich 15 lat. Jesteśmy dumni, że nadal przyczyniamy się do rozwoju polskiej infrastruktury kolejowej - dodał.