Bombardier otrzymał kontrakt na elektryczne zespoły trakcyjne dla Francji. Wartość zamówienia to 37 mln euro.
Konsorcjum składające się z Bombardier Transportation i Alstom Transport otrzymało od Francuskich Kolei SNCF wiążące zamówienie na 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych TER 2N NG (SNCF Trains Express Régionaux 2 Niveaux Nouvelle Génération) dla regionu Haute Normandie.
Każdy z pociągów będzie składać się z 5 wagonów, tak więc zamówienie opiewa na 80 wagonów. Bombardier dostarczy 32 wagony i wszystkie 80 wózków. Wartość całego zamówienia wynosi 170 mln euro. Udział Bombardiera w zamówieniu to około 37 mln euro. Dostawa pociągów zacznie się pod koniec 2008 roku i potrwa do 2010 roku.
Zamówienie jest realizacją opcji dodatkowej kontraktu podpisanego we wrześniu 2000 roku i elementem programu modernizacji taboru kolejowego ekspresów regionalnych. Kontrakt zwiększa liczbę zamówionych pociągów TER 2N NG do 219. Budowane w zakładzie Bombardier Transportation w Cerspin na północy Francji TER 2N NG to piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne osiągające prędkość maksymalną 160 km/h.
Działalność Bombardier Transportation we Francji to głównie zatrudniający 1600 osób zakład w Crespin na północy kraju. Zakład jest wiodącym francuskim producentem w branży taboru kolejowego. Bombardier Transportation jest także zaangażowany we wszystkie projekty pociągów wielkich prędkości TGV. Grupa dostarcza szeroki zakres taboru kolejowego dla transportu szynowego. Przykładami zaangażowania Bombardier Transportation są pociągi MF2000 paryskiego metra, tramwaje w Marsylii, Nantes i Saint-Etienne. Bombardier jest znaczącym graczem w kolejach regionalnych - pociągi TER2N NG oraz AGC (Autorail Grande Capacité) zamówione dotychczas przez 21 francuskich regionów. Bombardier projektuje obecnie pociągi podmiejskie, które będą eksploatowane w regionie Ile-de-France. Bombardier Transportation jest uznawany za globalnego partnera zarządów transportu we Francji.
* Pociąg TER 2N NG (fot. www.lyon-en-lignes.org).