Do kopalni Lubelski Węgiel Bogdanka dostarczane są trzy nowe lokomotywy torowe. To nie koniec inwestycji w tabor kopalni. Ogłoszony został przetarg na dostawę sześciu kolejnych - tym razem podwieszanych.
Przedmiotem zamówienia Bogdanki była dostawa trzech fabrycznie nowych lokomotyw torowych spalinowych, przystosowanych do pracy w podziemnych zakładach górniczych wydobywających węgiel kamienny, w pomieszczeniach zagrożonych wybuchem metanu i pyłu węglowego. Przetarg był podzielony na zadania. Pierwsze zadanie to dostawa lokomotywy torowej spalinowej ciężkiej, a drugie dwóch lokomotyw lekkich, manewrowych.
Dostawa ciężkiej lokomotywy została już zrealizowana - Kolejka, która dwa dni temu dotarła do kopalni Bogdanka to model Pioma LDS 80 - poinformowali nas przedstawiciele dostawcy - Fabryki Maszyn Górniczych Pioma wchodzącej w skład Grupy Famur. Bogdanka za lokomotywę zapłaciła prawie 900 tys. złotych. Trzysta tysięcy złotych więcej będzie kosztować dostawa manewrowych Śląskiego Przedsiębiorstwa Inwestycyjnego „Atut”. W obu wypadkach wykonawca ma przeprowadzić m. in. szkolenia dla pracowników. Gwarantowany poziom niezawodności lokomotyw ma wynieść 95%.
Bogdanka rozpisała już nowy przetarg - na dostawę 6 sztuk fabrycznie nowych lokomotyw spalinowych podwieszanych,przeznaczonych do przewozu ludzi i transportu materiałów w podziemnych wyrobiskach zakładów górniczych węgla kamiennego, zagrożonych wybuchem pyłu węglowego i metanu wraz z wyprawką oraz kompletem narzędzi i przyrządów specjalnych. Wartość tego zamówienia to prawie 4 mln złotych.