Bez kompleksowej i wnikliwej znajomości rynku nie jest możliwe formułowanie wiarygodnych prognoz i zapowiedzi . Dlatego BLT prowadzi szczegółowy i systematyczny monitoring rynku logistycznego.
Miedzy innymi obserwowane są takie parametry jak:
• dostępność zasobów logistycznych i partnerów,
• sytuacja rozwoju cen,
• sytuacja na rynku energii.
BLT stworzyła w tym celu niezbędne systemy informatyczne, organizacyjne i technologiczne. Nowopowstały STRABAG Logistik Marktplatz, to elektroniczna platforma obsługująca aukcje transportowe, która umożliwia jednostkom operacyjnym koncernu precyzyjne sięganie na rynek dostawców, Zawierać ona będzie szeroki zakres danych o uczestnikach rynku transportowego w Polsce po wstępnej prekwalifikacji. Dzięki temu można będzie łatwiej docierać do wiarygodnych i stabilnych partnerów świadczących usługi transportowe za najlepszą cenę i na najlepszych warunkach.
Proces wykorzystania tego nowo stworzonego przez BLT instrumentu będzie wyglądał następująco:
• rejestracja wszystkich istniejących & potencjalnych dostawców,
• rejestracja danych pojazdów, sprzętu rozładunkowego, placów składowych, warsztatów, obrotów itp
• automatyczne grupowanie i ocena dostawców,
• przetargi na usługi transportowe z wykorzystaniem ustalonej optymalnej sieci transportowej w ramach aukcji online,
• wstępna selekcja pożądanych dostawców,
• po zalogowaniu się na stronie internetowej https://marktplatz.strabag.com zarejestrowany wykonawca transportów może przeglądać oferty oraz brać udział w aukcjach,
• po oddaniu oferty odbywa się aukcja w czasie rzeczywistym ,
• w czasie trwania aukcji klient ma stały podgląd aktualnego stanu,
• w momencie pojawienia się niższej oferty dostawca jest o tym automatycznie informowany i może składać kolejne oferty,
• po zakończeniu aukcji klient może dokonywać wyboru spośród pozyskanych ofert oraz składać zlecenie transportowe
• po potwierdzeniu zlecenia następuje wykonanie transportu przez dostawcę,
• z chwilą, kiedy klient potwierdzi wykonanie usługi transportowej, uruchamiany jest proces rozliczenia,
• proces kończy wewnętrzna ocena dostawcy, która zostaje zarejestrowana na jego koncie w systemie „Marktplatz”.
Korzyści dla dostawców i partnerów zewnętrznych:
• możliwość planowania usług transportowych i równomiernego wykorzystania taboru w ciągu całego roku , na przykład poprzez planowanie kursów powrotnych
• sprawne i pewne płatności,
• wiarygodny partner - koncern STRABAG,
• możliwość uczestniczenia w przetargach, które pozwalają oszczędzić czas,
• przejrzystość wyboru dostawców
• dostęp do ofert Strabaga dot. załadunków,
• profesjonalne wsparcie ze strony naszych pracowników,
• bieżące statystyki zrealizowanych usług,
• dostęp do informacji potrzebnej we współpracy pomiędzy stronami ,
Dostawcy mogą w każdej chwili rejestrować się na następującej stronie internetowej: https://marktplatz.strabag.com/
Marktplatz będzie dostępny w Polsce od czerwca.