PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę prac na odcinku linii kolejowej 221 Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto. Prace, realizowane przy współudziale środków z RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego, zaplanowano na lata 2021-2022.
W końcu czerwca wybrano wykonawcę dla odcinka Dobre Miasto – Oreta,
którym zajmuje się PPM-T. Teraz PLK wskazały najkorzystniejszą ofertę wykonawcy dla kolejnego odcinka linii 221, pomiędzy Olsztynem Gutkowem a Dobrym Miastem. Tym drugim odcinkiem prawdopodobnie zajmie się PUH Rajbud lider, oraz Torhamer i KZA Trans-tel. Historia prób znalezienia wykonawcy dla linii 221 jest długa.
Piszemy o niej tutaj.W efekcie planowanej inwestycji, ma poprawić się standard obsługi podróżnych na stacji Olsztyn Gutkowo i Dobre Miasto oraz na przystankach Bukwałd, Cerkiewnik i Swobodna. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty, ławki i nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
– Postępujemy zgodnie z zapowiedziami, utrzymujemy proces prowadzenia inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Konsekwentnie chcemy linię z Olsztyna do Braniewa przygotować do lepszych i krótszych podróży pociągiem. Mieszkańcy zyskają lepsze warunki codziennych przejazdów do pracy i szkoły – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
PLK obiecuje skrócenie czasu przejazdu
W efekcie inwestycji skróci się czas podróży pomiędzy Olsztynem a Dobrym Miastem z ok 50 min do ok. 40 min. Na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 100 km/h. Zlikwidowane będą ograniczenia prędkości – obecnie wynoszące nawet do 30 km/h. Poprawią się również warunki do przewozu ładunków – składy towarowe będą mogły pojechać z prędkością 70 km/h, jeśli przewoźnicy cargo zechcą tędy jeździć. Pociągi będą mogły być dłuższe i cięższe, dzięki czemu w efekcie przewiozą więcej ładunku.
Planowana jest kompleksowa wymiana torów na ponad 20 km i rozjazdów.. Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów będzie po budowie lokalnego centrum sterowania w Gutkowie oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście. Podobne efekty będą również po przebudowie 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie 55 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.
Realizacja projektu przewidziana jest w formule „Projektuj i Buduj”. Podpisanie umów i realizacja inwestycji planowana jest na lata 2021-2022. Projekt jest dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Trwają prace między między Olsztynem Głównym a Olsztynem Gutkowo
Przebudowa odcinka Olsztyn Główny – Dobre Miasto to kolejny krok ku lepszym podróżom na północ Warmii. Zaawansowane roboty są na odcinku Olsztyn Główny – Olsztyn Gutkowo, gdzie wymieniono tory i budowane są nowe przystanki w ramach RPO województwa warmińsko-mazurskiego. Roboty są także na odcinku Dobre Miasto – Orneta. Za ok. 60 mln zł ze środków własnych, PLK układają nowe tory i remontują 38 obiektów inżynieryjnych – przepusty, wiadukty i mosty. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów po przebudowie peronu w miejscowości Bzowiec.
W efekcie inwestycji na całej linii pociągi przyspieszą do 100 km/h oferując krótszy czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.