Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Blaski i cienie kolei afrykańskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-10-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
(źródła: Erik's Rail News, Sudan Tribune, Cape Times, 14-20 października 2004)

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Blaski i cienie kolei afrykańskich
Rządy Ugandy i Kenii ogłosiły przetarg na wykonywanie przewozów przez 25 lat na liczącej 2190 km linii łączącej port w Mombasie z Jeziorem Wiktorii. Liczą one na podwojenie przychodów z transportu na tej trasie do 2009 roku. Jednym z oferentów jest duńska firma A.P. Moller Marsk - podaje strona Erik's Rail News.

Trwają też przygotowania do budowy linii z Mombasy w Kenii na południe Sudanu, gdzie trwa konflikt między czarnymi mieszkańcami regionu a arabską północą kraju. Niemieckie konsorcjum przeprowadziło (za sumę 1 mln euro) studium wykonalności inwestycji. Połączenie z południowymi sąsiadami dałoby południowym Sudańczykom względną niezależność i możliwość eksportu ropy ze swoich terenów z pominięciem portów arabskich. Niemcy chcą jak najszybciej rozpocząć budowę, prowadzą więc rozmowy z lokalnymi rządami i siłami politycznymi w kwestii finansowania poszczególnych odcinków torów.
Tymczasem, w Kongo doszło do zawieszenia kursowania pociągów na 510-kilometrowej trasie między stolicą Brazzaville a portem Pointe-Noire. Przyczyna są nasilające się ataki na pociągi, o które prezes kolei kongijskich Jacky Trimardeu oskarża tzw. Ninja, grupę rebeliancką aktywną w czasie wojny domowej w Kongo w roku 1997 i na przełomie 1998 i 99. Mimo zawieszenia broni, Ninja pod wodzą pastora Frederica Bitsangou podjęli walki w 2002 roku po tym, jak wybory prezydenckie wygrał Denis Sassou-Nguesso. Zdaniem Trimardeu koleje winne są odszkodowania związane z napadami w wysokości około 850 tys. USD.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5