Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Bittel: Przyszłość kolei? Jesteśmy optymistami

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
18-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Bittel: Przyszłość kolei? Jesteśmy optymistami
fot. PKP PLK
Mimo trudności spowodowanych przez pandemię polska kolej zachowała ciągłość działania. Kolejarze, podobnie jak lekarze czy policjanci, są dziś na pierwszej linii walki z koronawirusem – powiedział podczas Kongresu Kolejowego wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Jak zaznaczył, bieżące wyzwania związane z pandemią nie mogą doprowadzić do rezygnacji z inwestowania w infrastrukturę i tabor.

Wiceminister podkreślił, że resort infrastruktury nie miał wpływu na przebieg epidemii. Mógł jedynie dostosowywać się do szybko zmieniających się warunków. – Od początku robimy, co możemy. Gdy zmniejszyło się zapotrzebowanie, sektor ograniczył połączenia pasażerskie, ale tak, by zapewnić konieczne połączenia. Było to dość elastyczne dopasowanie – ocenił Bittel.

W przewozach towarowych poważnym utrudnieniem było zamknięcie na pewien czas granic wewnątrz strefy Schengen. – Potrzeba było dużego wysiłku wielu osób, by utrzymać łańcuchy logistyczne – i to się udało – stwierdził jednak wiceminister. Przypomniał też o przedsięwzięciach, które nazwał „ekstraordynaryjnymi”, takich jak obsługa pociągów przewożących z Niemiec na Ukrainę obywateli tego państwa.

– Sektor potrafi dostosować się do bezprecedensowej sytuacji. Wszystkim należą się wielkie podziękowania. Nie tylko lekarze, pielęgniarki, ratownicy czy służby mundurowe, ale i kolejarze są na pierwszej linii walki – podkreślił Bittel. Przypomniał też, że od pierwszej chwili działania służb państwowych wspierała Straż Ochrony Kolei.

Pandemia nie doprowadziła do zahamowania inwestycji w infrastrukturę kolejową. – Tu radzimy sobie całkiem nieźle. Czynimy starania, by inwestycje przebiegały w sposób niezakłócony – zadeklarował wiceminister. Jak stwierdził, nadzwyczajna sytuacja zbliżyła nawet do siebie poszczególne strony procesu inwestycyjnego: problemy na poszczególnych budowach są dziś rozwiązywane szybciej, niż przed wybuchem epidemii. – Nie pozwolimy, by ograniczenia dotknęły procesów inwestycyjnych – tak w infrastrukturę, jak i w tabor. Pandemia się skończy – i trzeba będzie nadal zabiegać, by polska kolej zapewniała najlepszą możliwą ofertę – zaznaczył Bittel.

Zdaniem wiceministra przyszłość polskiej kolei rysuje się – mimo trwających trudności – optymistycznie. – Nie możemy tylko spokojnie czekać na rozwój wydarzeń. Musimy jak najlepiej zarządzać przewozami i inwestycjami. Wspieramy przewoźników na różne sposoby. Nie zaniedbujemy żadnego elementu przygotowań do przyszłości – zapewnił. Przyznał jednak, że nowa unijna perspektywa budżetowa, do której trwają przygotowania, z powodu nowych mechanizmów będzie bardzo wymagająca. – Potrzebna będzie determinacja i dużo siły. Chcemy, by obniżenie stawek można było finansować z unijnego Programu Odbudowy. Na razie KE jest raczej niechętna takiemu rozwiązaniu – stwierdził Bittel. Jak przypomniał, luka finansowa przedsiębiorstw z branży jest ogromna.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5