Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bittel: Przesiadki w Chorzelach? To głupota

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-10-2023
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bittel: Przesiadki w Chorzelach? To głupota
fot. Szymon Grochowski/PKP PLKStacja kolejowa w Chorzelach
Wiceminister infrastruktury bardzo krytycznie wypowiedział się o planowanej organizacji ruchu na linii kolejowej nr 35. Samorządy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego, które wznawiają obsługę dawnego ciągu Ostrołęka – Szczytno, planują realizować przewozy na odcinkach do i od granicy administracyjnej regionów. Andrzej Bittel jednoznacznie stwierdził, że powinny tam kursować pociągi bezpośrednie.

W czerwcu tego roku po opóźnionej modernizacji swojej części linii kolejowej nr 35 samorząd województwa mazowieckiego wznowił ruch pociągów pasażerskich pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami. Mała stacja znajduje się przy granicy regionu z województwem warmińsko-mazurskim. Aktualnie toczą się realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe roboty obejmujące dalszy fragment tej samej trasy – do Szyman, skąd pozostający już w dobrym stanie technicznym tor biegnie do węzła w Szczytnie.

Samorządy powinny współdziałać

Od grudnia pociągi regionalne mają kursować również tam, zapewniając bezpośrednie połączenie z Chorzeli do Szczytna i Olsztyna. Bez przesiadki do stolicy województwa warmińsko-mazurskiego nie dojedziemy natomiast z Ostrołęki. Oba regiony tłumaczą to kwestiami taborowymi, przy czym Mazowsze nie wykluczyło uruchomienia w przyszłości kursów Kolei Mazowieckich w relacji do Olsztyna.

– Szkoda, że połączenie województw mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego, które mogłoby być realizowane bezpośrednio, jest zaplanowane z przesiadką – skomentował decyzję marszałków Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. – To jest głupota i trzeba to właśnie tak określić – podkreślił podczas targów Trako. Zaznaczył też, że jego resort nie ma bezpośredniego wpływu na organizację przewozów finansowanych przez regiony.

MI będzie zachęcać do integracji

– To właśnie w kolejach regionalnych tkwi klucz frekwencyjny do dynamicznego wzrostu liczby przewożonych podróżnych – zauważył wiceminister. Ocenił on, że marszałkowie powinni tworzyć ofertę przewozową wspólnie. – To bardzo ważne, by na poziomie organizatorów nie zakopywać się w swoich księstwach – tłumaczył.

MI ma przy tym wspierać plany integracji międzyregionalnej. – Staramy się przełamywać to myślenie argumentami prawnymi i zachętami finansowymi – opisywał przedstawiciel rządu, nie wskazując konkretnych rozwiązań, które zwiększyłyby opłacalność uruchamiania kursów, jeśli będą one realizowane w relacjach międzywojewódzkich. – Samorząd podejmuje jednak decyzje samodzielnie – podsumował Andrzej Bittel.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W końcu lepszy czas przejazdu do Zakopanego

Pasażer

W końcu lepszy czas przejazdu do Zakopanego

inf. pras. PKP Intercity, oprac. jm. 12 lutego 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

W końcu lepszy czas przejazdu do Zakopanego

Pasażer

W końcu lepszy czas przejazdu do Zakopanego

inf. pras. PKP Intercity, oprac. jm. 12 lutego 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5