Partnerzy serwisu:
Biznes

Bilfinger Infrastructure rusza na podbój Europy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
13-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Bilfinger Infrastructure rusza na podbój Europy
W ramach porządkowania struktury grupy Bilfinger SE polski oddział firmy - Bilfinger Berger Budownictwo – został przekształcony w centrum kompetencyjne do spraw budownictwa infrastrukturalnego w ramach całego koncernu – poinformował wczoraj dziennikarzy Piotr Kledzik, prezes zarządu Bilfinger. Teraz pod nową nazwą - Bilfinger Infrastructure - firma zamierza prowadzić ekspansję na rynki zagraniczne. Na początek przypadł jej prestiżowy kontrakt w Norwegii.

Bilfinger Infrastructure należy do grupy Bilfinger SE - jednego z największych koncernów usługowo - inżynierskich w Europie, z blisko 130-letnią historią. Jak zaznacza, Piotr Kledzik teraz firma jako część potężnego koncernu budowlanego o szerokim wachlarzu usług chce skorzystać z nieograniczonego dostępu do najnowocześniejszych technologii, a także z efektu synergii wszystkich spółek grupy.

To ma umożliwić spółce ekspansję na rynki zagraniczne. Na mocy decyzji koncernu firmie Bilfinger Infrastructure przypadła w udziale realizacja prestiżowych kontraktów na rynkach, gdzie Bilfinger jest już obecny, m.in. Norwegii i Niemczech. Obecnie realizowany jest kontrakt w Skandynawii na budowę mostu w miejscowości Transfjord. Wartość części umowy, który przypadł polskiemu oddziałowi koncernu to ok. 200 mln zł. – To dla nas duże wyróżnienie i wyraz zaufania – praca polskiego oddziału Bilfinger została doceniona przez centralę koncernu, dlatego powierzono nam strategiczne z punktu widzenia koncernu projekty – podkreśla Piotr Kledzik.

Bilfinger Infrastructure wiąże duże nadzieje z rynkiem norweskim. Startuje tam w jeszcze jednym bardzo dużym przetargu. Dotyczy on budowy tunelu wraz infrastrukturą towarzyszącą. Jeżeli oferta spółki okaże się najlepsza, może ona liczyć na kontrakt o wartości ok. 600 mln zł. – Nie ukrywamy, że rynek norweski jest bardzo atrakcyjny choćby ze względu na wysokość marży. Podczas gdy w na rynku polskim w naszym przypadku wynosi ona na poziomie kontraktu od 7 do 10 proc., tak w Norwegii można liczyć na kilkanaście procent. Ponadto, widać tam też, że zupełnie inaczej wygląda współpraca między zamawiającym a wykonawcami. Zdecydowanie bardziej partnersko – stwierdził szef Bilfinger Infrastructure.

Spółka liczy również na kontrakty w Niemczech i Austrii, w których koncern Bilfinger SE ma bardzo silną pozycję. Bilfinger Infrastructure coraz śmielej spogląda również na Europę Wschodnią. Firma już wystartowała w dwóch przetargach na Ukrainie wraz z lokalnym partnerem. Jak jednak zaznacza Piotr Kledzik, na początku spółka w wschodzie Europy chce zaistnieć głównie jako dostawca technologii, a dopiero w dalszej perspektywie rozpocząć samodzielną realizację projektów budowlanych.

Na razie jednak najważniejszym dla Bilfinger Infrastructure pozostaje rynek polski. W ciągu 5 lat, jeszcze pod nazwą Bilfinger Berger Budownictwo, zaistniała jako główny wykonawca infrastruktury drogowej (m.in. Południowej Obwodnicy Gdańska), kolejowej (tunelu do stacji Okręcie oraz dworca Warszawa Stadion), miejskiej (trasy tramwajowej Franowo w Poznaniu) oraz mostowej (mosty w Koninie czy Kędzierzynie – Koźlu). Bilfinger to także wykonawca większych i mniejszych projektów budownictwa kubaturowego jak Matecznik Mazowsze, biurowiec Wolf Żurawia, budynek Wolf Bracka, czy Zebra Tower w Warszawie.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PORR wchodzi na nowe rynki

Biznes

PORR wchodzi na nowe rynki

Newseria 21 sierpnia 2015

Safuta-Pawlak: Pamiętajmy o pracownikach PKP PLK

Biznes

Safuta-Pawlak: Pamiętajmy o pracownikach PKP PLK

mg, Rynek Infrastruktury, 15 lipca 2011 15 lipca 2011

Bez pompy na Okęciu

Infrastruktura

Bez pompy na Okęciu

wś, Rynek Kolejowy 02 listopada 2011

PLK: Tory na Okęcie \"zasadniczo\" do końca lutego

Infrastruktura

PLK: Tory na Okęcie \"zasadniczo\" do końca lutego

wś, Rynek Infrastruktury 05 grudnia 2011

Kledzik: Będą nowe kontrakty, ale bez zwolnień się nie obędzie

Biznes

Kledzik: Będą nowe kontrakty, ale bez zwolnień się nie obędzie

Agencja Informacyjna Newseria 15 października 2012

Zobacz również:

PORR wchodzi na nowe rynki

Biznes

PORR wchodzi na nowe rynki

Newseria 21 sierpnia 2015

Safuta-Pawlak: Pamiętajmy o pracownikach PKP PLK

Biznes

Safuta-Pawlak: Pamiętajmy o pracownikach PKP PLK

mg, Rynek Infrastruktury, 15 lipca 2011 15 lipca 2011

Bez pompy na Okęciu

Infrastruktura

Bez pompy na Okęciu

wś, Rynek Kolejowy 02 listopada 2011

PLK: Tory na Okęcie \"zasadniczo\" do końca lutego

Infrastruktura

PLK: Tory na Okęcie \"zasadniczo\" do końca lutego

wś, Rynek Infrastruktury 05 grudnia 2011

Kledzik: Będą nowe kontrakty, ale bez zwolnień się nie obędzie

Biznes

Kledzik: Będą nowe kontrakty, ale bez zwolnień się nie obędzie

Agencja Informacyjna Newseria 15 października 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5