mPay, firma zajmująca się mobilnymi płatnościami komunikacyjnymi, wprowadzi do aplikacji możliwość kupna biletów kolejowych Polregio, największego przewoźnika w kraju. Tym samym w aplikacji będą już dostępne bilety siedmiu przewoźników kolejowych.
– Dzięki umowie z Polregio rozszerzamy funkcjonalności aplikacji o ofertę największego w Polsce przewoźnika kolejowego. Razem z ofertą innych przewoźników kolejowych i autobusowych oraz możliwością uiszczania opłat za autostrady oraz parkowanie w ponad 110 miastach, nasza aplikacja jest najwygodniejszym narzędziem ułatwiającym podróżowanie po Polsce. Pracujemy nad kolejnymi umowami, aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości aplikacji – mówi Andrzej Basiak, Prezes mPay cytowany w komunikacie.
Polregio w 2022 r. przewiózł prawie 90 mln pasażerów, co czyni go pod względem liczby sprzedanych biletów największym przewoźnikiem w Polsce. Co czwarta podróż kolejowa w Polsce odbywa się w pociągu tego przewoźnika. Od początku grudnia bilety na wszystkie połączenia Polregio będą dostępne w aplikacji mPay.
Są w niej oferowane już bilety PKP Intercity, Kolei Mazowieckich, Kolei Śląskich, Kolei Wielkopolskich, Kolei Małopolskich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
– Bilety Polregio będą dostępne w aplikacji w ciągu dwóch tygodni, a w późniejszym terminie również na naszej stronie
biletynakolej.pl. Nasze doświadczenia z wprowadzenia do aplikacji innych przewoźników pokazują, że możemy się spodziewać znacznego zwiększenia sprzedaży biletów kolejowych. Mając w ofercie Polregio i pozostałych największych przewoźników oferujemy kompleksowe rozwiązanie dla osób podróżujących po Polsce koleją – dodaje Andrzej Basiak.
Obok płatności komunikacyjnych, takich jak bilety, autostrady czy parkingi, mPay rozwija usługi fintech. To m.in. płatności rachunków, ubezpieczenia, inwestycje, a wkrótce dołączy do nich własna karta płatnicza, która właśnie przechodzi testy.