W aplikacji mObywatel można wyświetlić bilety zakupione w systemie Bilkom spółki PKP Informatyka.
W najnowszej aktualizacji aplikacji mObywatel pojawiła się możliwość wyświetlenia biletów internetowych na pociąg zakupionych w systemie PKP Informatyka na stronach
www.bilkom.pl lub
bilet.wielkopolskiebilety.pl
– Bilety nabyte w kasach, biletomatach oraz w innych systemach nie będą dostępne w aplikacji – nie są bowiem powiązane z osobą kupującą. Dlatego nie zdziwcie się, jeśli Wasz bilet kupiony na dworcu, w automacie na peronie kolejowym, czy też w innym systemie nie wyświetli się w mObywatelu – czytamy w opisie.
Żeby dodać usługę Bilkom – bilety kolejowe do mObywatela trzeba pobrać aplikację mObywatel w najnowszej wersji z App Store lub w Google Play. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel trzeba wybrać opcję Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument – jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz). Z listy dostępnych usług i dokumentów trzeba wybrać Bilkom – bilety kolejowe i połączyć aplikację z portalem Bilkom.pl poprzez wejście na stronę www.bilkom.pl lub bilet.wielkopolskiebilety.pl. Kolejne kroki wyjaśnia
zaprezentowany na stronie mObywatela film. Procedura jest dość skomplikowana.
Wśród przewoźników, których bilety możecie wyświetlić w mObywatelu, znaleźli się:
- PKP Intercity (bilety jednorazowe),
- PolRegio (bilety jednorazowe),
- PKP SKM w Trójmieście (bilety jednorazowe),
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna (bilety jednorazowe),
- Koleje Wielkopolskie (bilety jednorazowe, bilety okresowe),
- Koleje Małopolskie (bilety jednorazowe).
Warunkiem wyświetlenia biletów w mObywatelu jest ich zakup w systemie PKP Informatyka.
Niestety, bilety w aplikacji mObywatel dostępne są w trybie online. Oznacza to, że podczas kontroli trzeba mieć dostęp do internetu. Autorzy podkreślają, że przed podróżą, korzystając z mObywatela, można pobrać bilet w formacie PDF; to akurat jest możliwe również bezpośrednio po zakupie.