Na czas wielomiesięcznej przebudowy stacji Warszawa Zachodnia zmieni się rozkład jazdy pociągów dojeżdżających do Warszawy. W tym pociągów PKP Intercity, z których spora część nie zatrzyma się na stacji Warszawa Centralna i Warszawa Zachodnia. Jak można się będzie tam dostać?
Jak pisaliśmy już w tym tygodniu, PKP Intercity zaproponowało pasażerom korzystanie z istniejącej już oferty „Bilet Warszawski IC” oraz wprowadzi nowe, pod nazwą „Aglo-rezerwacja Warszawa”. Oba rozwiązania są skomplikowane w obsłudze (Bilet Warszawski kupimy tylko w kasach), wymagają dopłaty do biletu. Pod znakiem zapytania pozostawało aż do dzisiaj to, czy PKP Intercity dogada się z Zarządem Transportu Miejskiego na honorowanie biletów i w jakim zakresie. Efekt rozmów jest następujący:
- ZTM Warszawa będzie honorowało bilety PKP Intercity przy przemieszczaniu się się pomiędzy stacją metra Centrum a Dworcem Gdańskim linią metra M1.
- ZTM Warszawa będzie honorowało bilety PKP Intercity przy przemieszczaniu się się pomiędzy Dworcem Centralnym a Dworcem Gdańskim liniami tramwajowymi 15 (odjeżdża z przystanku Centrum, nie zaś spod Dworca Centralnego) i 41.
- ZTM Warszawa będzie honorowało bilety PKP Intercity przy przemieszczaniu się się pomiędzy Dworcem Wschodnim (Kijowska) a Dworcem Gdańskim linią tramwajową 28.
Co niezwykle zaskakujące – umowa pomiędzy PKP Intercity a ZTM Warszawa nie uwzględnia przejazdów Szybką Koleją Miejską (a także pociągami Kolei Mazowieckich) pomiędzy Warszawą Wschodnią, Warszawą Centralną (Śródmieściem) i Warszawą Zachodnią, a także między Warszawą Gdańską a Warszawą Zachodnią. To absolutnie podstawowe relacje dla pasażerów PKP Intercity (np. Warszawa Wschodnia będzie jedynym postojem w Warszawie dla 17 pociągów przewoźnika, 49 pociągów ominie centrum stolicy i zatrzyma się lub skończy bieg na Warszawie Gdańskiej).
Więcej na temat utrudnień w Warszawie, związanych z budową nowej stacji Warszawa Zachodnia,
piszemy tutaj.