Z informacji do jakich dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, iż spółka Przewozy Regionalne prowadzi zaawansowane prace nad wdrożeniem systemu umożliwiającego kupno biletu na pociągi tego przewoźnika za pomocą telefonu komórkowego. Prawdopodobnie usługa zostanie aktywowana w przyszłym roku.
Prawdopodobnie już w przyszłym roku będzie można kupić bilet na podróż pociągiem Przewozów Regionalnych przez telefon komórkowy. Trwają intensywne prace z operatorem, które obecnie są na zaawansowanym etapie, prowadzące do wdrożenia tego systemu być może już w 2013r. Przewozy Regionalne nie potwierdzają ani nie dementują informacji, czy usługa będzie dostępna w ramach systemu BILKOM.
– W naszej strategii rozwoju nowoczesnych kanałów dystrybucji w przyszłym roku uwzględniliśmy również sprzedaż biletów za pośrednictwem telefonu komórkowego. Trwają już nie rozmowy a zaawansowane prace z operatorem. Być może już w przyszłym roku kupimy bilet na pociąg Przewozów Regionalnych przez komórkę – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.
Na jaki pociąg?
Na razie nie wiadomo, na które pociągi będzie można kupić bilet. – Chcielibyśmy, by systemem sprzedaży biletów za pomocą urządzeń mobilnych były objęte wszystkie nasze pociągi – dodaje Michał Stilger. Obecnie spółka umożliwia kupno biletu na wszystkie pociągi przewoźnika poprzez internetowy system sprzedaży biletów i-pr.pl. Jednym z istotnych problemów tego systemu jest konieczność wydrukowania biletu. Nie można okazać go na ekranie urządzenia mobilnego w przeciwieństwie do PKP Intercity, które akceptują elektroniczną formę biletu.
Ujednolicenie szansą na zysk
Bilkom to prosta w obsłudze aplikacja na telefony, umożliwiająca planowanie podróży pociągami oraz zakup biletu kolejowego. System wykorzystuje technologię GPS, współpracuje z mapami i jest wyposażony w szereg użytecznych funkcji. Jest to jedyna oficjalna aplikacja mobilna zawierająca informacje dostępne w Systemie Planowania Podróży www.rozklad-pkp.pl. Obecnie można kupić bilet na pociągi Express oraz ExpressInterCity.
Aplikacje Bilkom cieszą się bardzo dużą popularnością wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Rozwijanie kanału dystrybucji biletów poprzez BILKOM stanowiłoby ujednolicony system za pomocą którego pasażer wyszuka dowolne połączenie i kupi bilet na dowolny pociąg bez konieczności wielokrotnego logowania. Taka formuła może przynieść jeszcze większe przychody w porównaniu z odrębnymi systemami i aplikacjami każdego z przewoźników.
Aplikacja Bilkom została maksymalnie dostosowana do poszczególnych platform mobilnych, a co za tym idzie w każdej wersji znajdują się unikalne funkcjonalności.