Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Miesiąc po przejęciu linii 341 Dolny Śląsk już ogłasza przetarg na jej remont

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Miesiąc po przejęciu linii 341 Dolny Śląsk już ogłasza przetarg na jej remont
fot. Stalker – fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0Stacja Bielawa Zachodnia
Bardzo szybko po przejęciu linii od PKP SA ogłoszony zostaje przetarg na remont nieczynnej od 2001 r. linii Dzierżoniów Śląski – Bielawa Dolna. Postępowanie ma być równie szybko rozstrzygnięte, a zakładany czas na wykonanie robót jest dość krótki. Po inwestycji linia ma służyć wyłącznie obsłudze ruchu pasażerskiego.

Zaledwie miesiąc po jej przejęciu od PKP SA samorząd województwa dolnośląskiego ogłasza przetarg na remont krótkiej linii nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski. Władze regionu chcą, by do 30-tysięcznej Bielawy ponownie docierały pociągi pasażerskie. Koszt realizacji tego planu będzie stosunkowo nieduży, bo trasa łącząca miasto z ciągiem biegnącym do Wrocławia ma długość zaledwie nieco ponad pięciu kilometrów.

Prędkość maksymalna wyniesie 80 km/godz.

Dokumentacja dotycząca postępowania znalazła się już na stronie internetowej Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, która zarządza przejętą infrastrukturą. Zgodnie z ogłoszeniem o zamówieniu inwestycja ma być dofinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Przetarg podzielony został na dwie części. Pierwsza dotyczy zaprojektowania i wykonania urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, druga – projektu i realizacji robót budowlanych, a więc przede wszystkim remontu infrastruktury torowej.

Na całej długości linii kolejowej wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa (szyny, podkłady i podsypka). Wykonane mają zostać także niezbędne roboty podtorowe i regulacja toru. Infrastruktura ma pozwalać na kursowanie pociągów z prędkością do 80 km/godz. Zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego ruch na linii nr 341 ma być jednorodny – wyłącznie pasażerski.

Powstanie nowy przystanek Bielawa Centralna

Warunki stawiane przez DSDiK dopuszczają użycie szyn staroużytecznych, jeśli będą one spełniac określone wymogi. Wykonawca będzie musiał przystosować do wznowienia ruchu trzy obiekty inżynieryjne: dwa przepusty rurowe żeliwne i jeden most (leżący już na terenie Dzierżoniowa). Wyremontowane mają zostać także perony na stacjach Bielawa Zachodnia i Bielawa Wschodnia (na każdej z nich znajduje się jeden peron).

W ramach inwestycji powstanie także nowy przystanek o roboczej nazwie Bielawa Centralna (jej ostateczne brzmienie zostanie ustalone po konsultacjach społecznych). Znajdzie się on w okolicach przejazdu kolejowego przy ul. Bohaterów Getta. Podobnie jak na obu bielawskich stacjach, nowy peron będzie mieć 100 m długości i wysokość 0,55 m. Każdy z przystanków ma być dostępny dla osób niepełnosprawnych, a porządku na peronach strzec mają kamery monitoringu.

Krótki termin składania ofert, szybki wybór i szybka realizacja prac

Tak samo szybko jak ogłoszone zostało postępowanie, realizowane mają być roboty. Termin wykonania zamówienia upłynie bowiem już 2 sierpnia tego roku. Oferty w postępowaniu można składać do 5 lutego. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Kryteria wyboru ofert to cena (waga 60 proc.) i okres gwarancji (40 proc.). Minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesięcy (czemu odpowiada 0 punktów), a maksymalny – 60 miesięcy (40 punktów).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Próba zablokowania reaktywacji pociągów do Bielawy

Pasażer

Linia do Bielawy gotowa. Reaktywacja wkrótce [aktualizacja]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Próba zablokowania reaktywacji pociągów do Bielawy

Pasażer

Linia do Bielawy gotowa. Reaktywacja wkrótce [aktualizacja]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5