Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Białystok – Ostrołęka: Autobusy zastępcze niedługo po reaktywacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Białystok – Ostrołęka: Autobusy zastępcze niedługo po reaktywacji
fot. UM Łomża
Po przeszło dwóch dekadach przerwy na linię nr 36 właśnie wracają pociągi pasażerskie. Już dwa miesiące po wznowieniu przewozów kursy zostaną jednak zastąpione autobusami. Zarządca infrastruktury twierdzi, że będzie to konieczne z uwagi na prace toczące się w Łapach.

W poniedziałek 18 marca uruchomione mają zostać pierwsze po wieloletniej przerwie pociągi pasażerskie łączące Białystok z Ostrołęką. Na kolejową mapę Polski wraca więc linia oznaczona numerem 36, która biegnie z Łap do Ostrołęki przez Śniadowo. Oferta na nowej trasie spinającej północną część województwa mazowieckiego ze stolicą Podlasia będzie skromna, bo podlaski samorząd wojewódzki sfinansuje tylko dwie pary kursów na dobę.

Perony przygotowywane do otwarcia ruchu

Trwają ostatnie przygotowania przystanków do przyjęcia pierwszych podróżnych. Prace toczą się na peronach w Sokołach, Kuleszach Kościelnych i Śniadowie. – Częściowo remontowana jest ich nawierzchnia, uzupełniamy też infrastrukturę pasażerską w obowiązującym standardzie – opisuje Tomasz Łotowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Samo torowisko pozostaje natomiast w dobrym stanie technicznym. Pomiędzy Łapami a Śniadowem dopuszczalna prędkość maksymalna to 80 km/godz. z miejscowymi ograniczeniami do 40 km/godz. Między Śniadowem a Ostrołęką pociągi mogą zaś rozpędzać się do 120 km/godz.

Na tym odcinku przeprowadzona została bowiem modernizacja trasy, która zakończyła się w 2018 r. Mimo to nie został wówczas wznowiony ruch pasażerski, a ostatnie pociągi rozkładowe z Ostrołęki do Łap pojechały w roku 2000. Przeprowadzony remont miał przygotować infrastrukturę do pełnienia roli objazdowej na czas robót obejmujących korytarz Rail Baltica, ale dotychczas odcinek nie został w ten sposób użyty. – Linia nr 36 może być wykorzystana jako trasa objazdowa np. w przypadku prowadzenia prac i przerw w ruchu na linii 38 Białystok – Ełk – wskazuje przy tym nasz rozmówca.

Komunikacja zastępcza dwa miesiące po uruchomieniu pociągów

Póki co dojdzie jednak do sytuacji odwrotnej, bo to prace na magistrali Rail Baltica wymuszą zmiany w ruchu regionalnym na trasie z Łap do Ostrołęki. – Od 18 maja do 8 czerwca tego roku planowane jest zamknięcie torowe w Łapach na potrzeby prac realizowanych w ramach budowy tej międzynarodowej linii – zapowiada bowiem Tomasz Łotowski. W tym okresie z Białegostoku do Ostrołęki w zamian za pociągi Polregio uruchomiona ma zostać zastępcza komunikacja autobusowa. Czas podróży wydłuży się wówczas o ok. 40 min.

Czy wkrótce konieczne będą o wiele dłuższe przerwy w ruchu? – Modernizacja linii 36 jest zgłoszona do programu Kolej Plus – przypomina Tomasz Łotowski. Jeśli do realizacji remontu ostatecznie dojdzie, obejmie on cechujący się gorszymi parametrami technicznymi fragment ze Śniadowa do Łap.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 09 marca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna 09 marca 2024

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5