PKP Intercity współpracuje z zagranicznymi spółkami kolejowymi w kierunku rozwoju połączeń międzynarodowych. Już za dwa lata może ruszyć bezpośredni pociąg z Warszawy do Paryża.
Jak poinformowało niedawno Ministerstwo Infrastruktury, w nowym rozkładzie jazdy przewidziano
30 kolejowych połączeń międzynarodowych PKP Intercity. Przewoźnik uruchamia je (poza pociągami Warszawa - Berlin) na mocy
umowy wieloletniej z ministerstwem, przy współpracy ze swoimi zagranicznymi odpowiednikami.
Współpraca międzynarodowa PKP Intercity- Rozwijamy połączenia międzynarodowe, zagospodarowując lukę na rynku - tłumaczy “Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. - Kolej jest coraz bardziej atrakcyjna względem transportu lotniczego. To nie tylko wygoda i niższa cena, ale i dużo bardziej ekologiczny środek transportu - dodaje.
PKP Intercity ostatnio pochwaliło się
lepszymi wynikami sprzedaży biletów do Austrii i Czech po uruchomieniu sprzedaży dotychczasowych promocji w internecie. - Współpracujemy z naszymi zagranicznymi partnerami nad dalszym rozwojem połączeń. Uczestniczymy w grupach roboczych i spotkaniach technicznych - tłumaczy Chraniuk.
Będzie bezpośredni pociąg PKP Intercity Warszawa - ParyżJak zapowiedział podczas Kongresu Kolejowego prezes PKP Intercity, przygotowywane jest bezpośrednie połączenie z Warszawy do Paryża. Zdaniem Chraniuka wysoki standard taboru sypialnego może przekonać wielu pasażerów do wyboru na trasie do Paryża pociągu zamiast samolotu. – Pociągi nocne mają stać się „jeżdżącymi hotelami” – mówił prezes podczas debaty na Kongresie.
Jak zdradza szef przewoźnika, we współpracy z kolejami niemieckimi i francuskimi opracowywany jest obecnie jak najlepszy czas przejazdu. Prace muszą się też zakończyć
po polskiej stronie, na magistrali E20. - Myślę, że połączenie może ruszyć w rozkładzie jazdy 2023-2024 - dodał. Nie zdecydowano jeszcze, jakim taborem będzie obsługiwane.
PKP Intercity w perspektywie do roku 2030
prowadzi obecnie ogromny, wart (łącznie z planowanymi inwestycjami) nawet 19 mld złotych program inwestycyjny. Jak mówi prezes Chraniuk, część tych inwestycji przeznaczonych jest również do obsługi międzynarodowego. To przede wszystkim
wielosystemowe lokomotywy i wagony pasażerskie o
prędkości maksymalnej 200 km/h, choć dopuszczenie do wjazdu na zagraniczne tory mają mieć
również np. składy push-pull.