PLK zapowiada prace między Łukowem a Radomiem Głównym na sześciokilometrowym odcinku linii nr 26. Prace potrwają ponad pół roku.
Jak informuje PKP PLK, prace na odcinku między Łukowem i Łukowem Łapiguz zaplanowano od czerwca 2024 r. W ramach inwestycji podkłady i szyny zostaną wymienione na nowe. Oczyszczona i uzupełniona zostanie podsypka. Co ciekawe, zarządca infrastruktury nie podaje żadnych efektów eksploatacyjnych po naprawie tak odcinka - jedynym zyskiem ma być większy komfort podróży pasażera. Z drugiej strony, odcinek poddany robotom za 16 mln złotych ma tylko 6 km długości.
Prace obejmą również remont mostu kolejowego nad rzeką Krzna Południowa w Łukowie oraz przepustu. Obiekty zostaną zabezpieczone antykorozyjnie, powstanie nowe odwodnienie oraz schody z balustradami na skarpach. Wymieniony będzie tor. Dzięki remontom możliwe będzie utrzymanie dotychczasowej prędkości 120 km/h - informuje PKP PLK. Do tego na przejeździe przy ul. Parkowej zostaną zamontowane nowe rogatki, sygnalizacja i oświetlenie.
Mimo niewielkiego zakresu, inwestycja wymaga wyłączenia naprzemiennie jednego z torów. Wykonawcą jest spółka-córka PLK - PNUIK z Krakowa. Zakończenie prac planuje się dopiero w I kwartale 2025 r.
To nie jedyny odcinek linii 26, który będzie naprawiany w ramach KPO. Przed miesiącem
zapowiedziano wymianę nawierzchni torowej między Dęblinem a Radomiem Głównym za ponad 26 mln złotych netto. Prace na obu odcinkach nie będą zsynchronizowane, bo rozpoczęcie robót zaplanowano w IV kwartale 2024 roku, a ich koniec - dopiero w II kwartale 2026 roku.