Już 17 grudnia w Warszawie TOR Konferencje, ze wsparciem merytorycznym TOR Audytor, organizują specjalistyczne seminarium „Bezpieczeństwo kolei – dokąd zmierzamy? Ocena bezpieczeństwa, nowe zasady dopuszczeń technicznych oraz ryzyko w transporcie kolejowym”. Spotkanie będzie wstępem do tematyki, która zostanie poruszona w lutym przyszłego roku, podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego.
Tematyka seminarium „Bezpieczeństwo kolei – dokąd zmierzamy?” ma kluczowe znaczenie przede wszystkim dla dla operatorów przewozów, zarządców infrastruktury, użytkowników bocznic ale także dla firm zaangażowanych w utrzymanie taboru, producentów i wykonawców projektów inwestycyjnych.
Tematy, które zostaną poruszone:
- Stan obecny i przyszłość bezpieczeństwa kolejowego,
- Kierunki rozwoju rynku kolejowego w kontekście bezpieczeństwa kolejowego. Trendy zmian w regulacji i w zasadach nadzoru bezpieczeństwa kolei przez NSA,
- Stan bezpieczeństwa polskiej kolei. Poziom poważnych wypadków, wypadków i incydentów w odniesieniu do CSI i CST,
- Bezpieczeństwo kolei w Polsce na tle innych krajów członkowskich. Dane i informacje oraz opinie w raportach i materiałach ERA,
- Nowe podejście UE i ERA do bezpieczeństwa oraz interoperacyjności kolei. Zarządzanie zmianą, audyty, procedury i dokumentacja,
- Identyfikacja zagrożeń dla bezpieczeństwa kolejowego. Diagnostyka, zagrożenia, wnioski,
- Konsekwencje wdrożenia nowych przepisów krajowych i UE,
- Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym – nowe zasady dopuszczeń. Zmiany wymogów w zakresie dopuszczeń do eksploatacji pojazdów, urządzeń i budowli kolejowych,
- Ocena i wycena ryzyka – kto, dlaczego i w jakim zakresie jest zobowiązany do stosowania procedur związanych z ryzykiem w kolejnictwie. Konsekwencja stosowania Rozporządzeń KE 352 i 402.
- Ryzyko w transporcie kolejowym, a działalność eksploatacyjna i inwestycyjna zarządcy infrastruktury.
- Ryzyko w transporcie kolejowym a zasady SMS/ECM w praktyce operatora przewozów kolejowych.
Wśród prelegentów znajdą się eksperci m.in. z Instytutu Kolejnictwa, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, PKP Polskich Linii Kolejowych oraz TOR Audytor.
Więcej informacji i program – tutaj.