Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Bez skrócenia czasu przejazdu między Warszawą a Poznaniem. Gdzie toczą się prace?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Bez skrócenia czasu przejazdu między Warszawą a Poznaniem. Gdzie toczą się prace?
fot. M. SzymajdaPociągi TLK na stacji Kutno
Początek obowiązywania nowego rozkładu jazdy 2021/2022, nie będzie momentem, w którym pasażerowie pojadą szybciej między stolicą a Poznaniem po magistrali E20. Zapytaliśmy PKP PLK o to, gdzie teraz toczą się prace.

Jak zauważa Radosław Śledziński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, rozkład jazdy pociągów między Warszawą a Poznaniem uwzględnia realizowaną modernizację odcinka Sochaczew – Swarzędz. Ale prace nie toczą się na tym odcinku wszędzie. Na części trasy dawno się już zakończyły.

Na dłuższy niż przed modernizacją czas przejazdu pociągów wpływa przebudowa układów torowych na stacjach Kutno i Łowicz oraz prace na LCS Łowicz, gdzie przebudowywany jest około 50 kilometrowy odcinek Sochaczew – Żychlin. Śledziński zaznacza, że pociągi korzystają już z obu nowych torów na odcinkach Bednary – Łowicz Główny, Łowicz Główny – Jackowice i Jackowice – Żychlin. Na przełomie I i II kwartału 2022 r. przewidywane jest zakończenia prac na ostatnim torze szlakowym między Sochaczewem a Bednarami. Być może to sprawi, że latem 2022 najszybsze pociągi PKP Intercity kursujące między Poznaniem a Warszawą nieco skrócą czas jazdy. To jednak wyłącznie nasze przewidywania.

– W zakresie LCS Kutno (ok. 60 km odcinek Żychlin – Barłogi) do końca br. planowane jest zakończenie prac na jednym torze odcinka Stara Wieś – Kutno, a w II/III kwartale 2022 r. montaż urządzeń sterowania na stacji Stara Wieś i szlakach Żychlin – Stara Wieś i Stara Wieś – Kutno. Umożliwi to uruchomienie systemu sterowania na obszarze całego LCS Kutno do końca 2022 r. – napisał Radosław Śledziński.

– Postęp prac na stacjach i szlakach między stolicami Polski i Wielkopolski sukcesywnie będzie wpływać na czas przejazdu. Proszę pamiętać, że jest on uzależniony także m.in. od liczby zaplanowanych przez przewoźników postojów oraz innych, realizowanych równolegle projektów inwestycyjnych, np. modernizację Warszawskiego Węzła Kolejowego. Docelowy czas dla najszybszych pociągów, na poziomie ok. 2:20 h, będzie możliwy po zakończeniu zasadniczych robót planowanych do końca 2022 r. i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń – mówi przedstawiciel PLK.

O nowym rozkładzie jazdy dla linii Poznań - Warszawa piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5