Początek obowiązywania nowego rozkładu jazdy 2021/2022, nie będzie momentem, w którym pasażerowie pojadą szybciej między stolicą a Poznaniem po magistrali E20. Zapytaliśmy PKP PLK o to, gdzie teraz toczą się prace.
Jak zauważa Radosław Śledziński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, rozkład jazdy pociągów między Warszawą a Poznaniem uwzględnia realizowaną modernizację odcinka Sochaczew – Swarzędz. Ale prace nie toczą się na tym odcinku wszędzie. Na części trasy dawno się już zakończyły.
Na dłuższy niż przed modernizacją czas przejazdu pociągów wpływa przebudowa układów torowych na stacjach Kutno i Łowicz oraz prace na LCS Łowicz, gdzie przebudowywany jest około 50 kilometrowy odcinek Sochaczew – Żychlin. Śledziński zaznacza, że pociągi korzystają już z obu nowych torów na odcinkach Bednary – Łowicz Główny, Łowicz Główny – Jackowice i Jackowice – Żychlin. Na przełomie I i II kwartału 2022 r. przewidywane jest zakończenia prac na ostatnim torze szlakowym między Sochaczewem a Bednarami. Być może to sprawi, że latem 2022 najszybsze pociągi PKP Intercity kursujące między Poznaniem a Warszawą nieco skrócą czas jazdy. To jednak wyłącznie nasze przewidywania.
– W zakresie LCS Kutno (ok. 60 km odcinek Żychlin – Barłogi) do końca br. planowane jest zakończenie prac na jednym torze odcinka Stara Wieś – Kutno, a w II/III kwartale 2022 r. montaż urządzeń sterowania na stacji Stara Wieś i szlakach Żychlin – Stara Wieś i Stara Wieś – Kutno. Umożliwi to uruchomienie systemu sterowania na obszarze całego LCS Kutno do końca 2022 r. – napisał Radosław Śledziński.
– Postęp prac na stacjach i szlakach między stolicami Polski i Wielkopolski sukcesywnie będzie wpływać na czas przejazdu. Proszę pamiętać, że jest on uzależniony także m.in. od liczby zaplanowanych przez przewoźników postojów oraz innych, realizowanych równolegle projektów inwestycyjnych, np. modernizację Warszawskiego Węzła Kolejowego. Docelowy czas dla najszybszych pociągów, na poziomie ok. 2:20 h, będzie możliwy po zakończeniu zasadniczych robót planowanych do końca 2022 r. i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń – mówi przedstawiciel PLK.
O nowym rozkładzie jazdy dla linii Poznań - Warszawa
piszemy tutaj.