W kwietniu PKP Cargo ogłosiło przetarg na dostawę pięciu wielosystemowych lokomotyw wraz z ich utrzymaniem do poziomu P4 włącznie. Do przetargu nikt się nie zgłosił.
PKP Cargo chciało kupić pięć elektrowozów zdolnych poruszać się pod trzema systemami napięcia (3 kV DC, 15 kV i 25 kV AC), z dopuszczeniem do ruchu w Czechach, Austrii, Niemczech i na Węgrzech, a także, oczywiście, w Polsce. Minimalną prędkość pojazdów określono na 125 km/h, oczekiwano wskaźnika niezawodności na poziomie 0,96. Kryteria były następujące: gotowość techniczna (10 pkt), współczynnik niezawodności (10 pkt) oraz cena (80 pkt). Co więcej: przewoźnik nie oczekiwał dostaw pojazdów „na już”. Oczekiwał ich dostaw w lutym-kwietniu 2022 roku. Lokomotywy miały stacjonować w Poznaniu Franowie i obsługiwać głównie ruch kontenerowy.
PKP Cargo ponowi przetarg na elektrowozy, ale poprzedzi go dialogiem technicznym. Zakup pięciu lokomotyw będzie dofinansowany ze środków unijnych,
w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko wspierającego intermodal. Warto przypomnieć, że w
przewoźnik odbiera już wagony-platformy dofinansowane z tego programu.