Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Bez konkurencji w przetargu na nowe pociągi dla woj. Śląskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Bez konkurencji w przetargu na nowe pociągi dla woj. Śląskiego
Fot. Patryk Farana
Tylko jedna oferta wpłynęła w dużym przetargu województwa śląskiego na od 22 do aż 30 pociągów. Budżet zakupowy województwa to aż miliard złotych, ale oferta i tak go przekracza o dziesięć procent.

Od niemal pół roku województwo śląskie prowadzi przetarg na zakup 22 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na osiem kolejnych. Mają one zastąpić najstarsze i zmodernizowane pojazdy EN57 (AKŚ).

Do przetargu stanęła tylko jedna firma - Newag. Zaproponowała ona cenę 1 110 690 000 brutto, w tym 457,56 mln złotych za same usługi serwisowe. Przekracza to kosztorys województwa, który opiewa na 1 019 495 340 złotych brutto. Nie wiadomo, czy województwo zwiększy budżet na realizację zamówienia; w oddzielnym postępowaniu Newag złożył jedyną ofertę na co najmniej 3 nowe elektryczne zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich. Przewoźnik podpisał z nim umowę na kwotę 127,5 mln złotych.

Jak pisaliśmy w analizie specyfikacji, województwo śląskie wymaga, aby każdy ze składów mógł rozpędzić się do 160 km/h. Przewidziano, że każdy ze składów ma posiadać 186 miejsc siedzących oraz 204 stojące. Stojący podróżni będą mogli liczyć na montaż elementów służących do opierania się w pozycji stojącej w przestrzeni pasażerskiej. Przewidziano, że z miejscami stojącymi w pociągu mogą znajdować się maksymalnie cztery osoby na metr kwadratowy. Tak jak miało to miejsce w przypadku zakupionych w ostatnim zamówieniu Elfów II przewidziano także miejsce na przedział służbowy kierownika pociągu.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Śląskie: Rok był dobry. Następne będą trudniejsze

Pasażer

Koleje Śląskie: Rok był dobry. Następne będą trudniejsze

Roman Czubiński 19 stycznia 2024

Koleje Śląskie rozbudują zaplecze techniczne

Tabor i technika

Koleje Śląskie rozbudują zaplecze techniczne

Przemysław Brych 21 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Śląskie: Rok był dobry. Następne będą trudniejsze

Pasażer

Koleje Śląskie: Rok był dobry. Następne będą trudniejsze

Roman Czubiński 19 stycznia 2024

Koleje Śląskie rozbudują zaplecze techniczne

Tabor i technika

Koleje Śląskie rozbudują zaplecze techniczne

Przemysław Brych 21 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5