W 2010 roku nową nawierzchnie zyskał odcinek Zawada – Ruskie Piaski, a prace utrzymaniowe wykonano w innych punktach sieci kolejowej Ziemi Zamojskiej. W tym roku jednak nie należy spodziewać się większych robót na tamtejszych liniach kolejowych. Będzie za to większy ruch na torach. Obok powrotu pociągów pasażerskich jest duża szansa na wzrost przewozów towarowych.
Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie, poinformował „Rynek Kolejowy”, że na Ziemi Zamojskiej w tym roku zarządca infrastruktury ograniczy się wyłącznie do utrzymania stanu istniejącego. Zatem poza pracami takimi jak np. wymiana pojedynczych szyn czy podkładów nie będą wykonywane większe roboty.
Jednak zapowiada się, że na szlakach kolejowych Ziemi Zamojskiej będzie większy ruch. Obok pociągów REGIO, które od wakacji zaczną kursować regularnie, jest prawdopodobne zwiększenie ruchu towarowego na „linii hrubieszowskiej”. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” za sprawą lokalnego przedsiębiorcy ożyje stacja Miączyn, gdzie kolejarze z zamojskiej sekcji eksploatacji przygotowali infrastrukturę do obsługi wagonów towarowych. Są również plany inwestycyjne na terenie stacji Hrubieszów. Jednak tych doniesień przedstawiciele lubelskiego ZLK nie chcą komentować.