Partnerzy serwisu:
Biznes

Belgijskie lokomotywy pociągną PKP Intercity? Jest oferta!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
30-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Belgijskie lokomotywy pociągną PKP Intercity? Jest oferta!
Fot. archiwum
PKP Intercity otrzymało ofertę w przetargu na dzierżawę 10 lokomotyw elektrycznych. Złożyła ją spółka Seville Rail Rent, która niedawno sprowadziła do Polski używane lokomotywy z Belgii.

Jak informowaliśmy w połowie miesiąca, PKP Intercity ogłosiło przetarg na dzierżawę dziesięciu lokomotyw elektrycznych na okres jednego roku. Spółka przyznaje, że plan wynajmu lokomotyw elektrycznych związany jest z brakiem możliwości terminowego wykonania przeglądów poziomu P4. Problem ten dotyczy zwłaszcza pojazdów EP09, po ogłoszeniu upadłości Olkolu.

Ogłoszone przez przewoźnika postępowanie miało bardzo krótki przebieg. Złożono w nim jedną ofertę, firmy Seville Rail Rent. Spółka zgłosiła się do wszystkich pięciu części zamówienia (każda z części obejmuje po dwie lokomotywy). Zaoferowana cena to 4 413 241,35 zł brutto za każdą część, co oznacza 2,2 mln zł za jeden elektrowóz.

Te oferty tylko częściowo mieszczą się w kosztorysie PKP Intercity. Przewoźnik bowiem dla trzech części dotyczących lokomotyw o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h określił budżet na 5 455 872,23 zł brutto – i oferta Seville się w nim mieści. W pozostałych dwóch częściach, dot. lokomotyw o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h, budżet każdej z części wynosi tylko 3 438 728,12 zł brutto. I tu już oferty go przekraczają.

Spółka Seville Rail Rent niedawno sprowadziła do Polski dużą partię lokomotyw z Belgii dostosowanych do prędkości 160 km/h, które chce w ciągu pół roku wprowadzić na krajową sieć pasażerską i towarową.  Portal “Rynek Kolejowy” jako pierwszy opublikował sprawdzone informacje na ten temat oraz zdjęcia.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5