PKP Intercity otrzymało ofertę w przetargu na dzierżawę 10 lokomotyw elektrycznych. Złożyła ją spółka Seville Rail Rent, która niedawno sprowadziła do Polski używane lokomotywy z Belgii.
Jak informowaliśmy w połowie miesiąca, PKP Intercity
ogłosiło przetarg na dzierżawę dziesięciu lokomotyw elektrycznych na okres jednego roku. Spółka przyznaje, że plan wynajmu lokomotyw elektrycznych związany jest z
brakiem możliwości terminowego wykonania przeglądów poziomu P4. Problem ten dotyczy zwłaszcza pojazdów EP09,
po ogłoszeniu upadłości Olkolu.
Ogłoszone przez przewoźnika postępowanie miało bardzo krótki przebieg. Złożono w nim jedną ofertę, firmy Seville Rail Rent. Spółka zgłosiła się do wszystkich pięciu części zamówienia (każda z części obejmuje po dwie lokomotywy). Zaoferowana cena to 4 413 241,35 zł brutto za każdą część, co oznacza 2,2 mln zł za jeden elektrowóz.
Te oferty tylko częściowo mieszczą się w kosztorysie PKP Intercity. Przewoźnik bowiem dla trzech części dotyczących lokomotyw o prędkości eksploatacyjnej minimum 160 km/h określił budżet na 5 455 872,23 zł brutto – i oferta Seville się w nim mieści. W pozostałych dwóch częściach, dot. lokomotyw o prędkości eksploatacyjnej minimum 125 km/h, budżet każdej z części wynosi tylko 3 438 728,12 zł brutto. I tu już oferty go przekraczają.
Spółka Seville Rail Rent niedawno sprowadziła do Polski dużą partię lokomotyw z Belgii dostosowanych do prędkości 160 km/h, które chce w ciągu pół roku wprowadzić na krajową sieć pasażerską i towarową. Portal “Rynek Kolejowy”
jako pierwszy opublikował sprawdzone informacje na ten temat oraz zdjęcia.