Linia nr 24 między Piotrkowem Trybunalskim a Bełchatowem zostanie zmodernizowana, zelektryfikowana i wydłużona do Bogumiłowa. Umowę w tej sprawie podpisały PKP PLK oraz Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Wartość inwestycji ma wynosić 662 mln zł. Jej realizacja ma zakończyć się do 2028 r.
56-tysięczny Bełchatów od czasu likwidacji w 2000 r. pociągów do Piotrkowa jest największym w województwie i jednym z największych w Polsce miast pozbawionych kolei pasażerskiej. Również
zainteresowanie przewozami towarowymi maleje. Coraz gorszy stan techniczny infrastruktury w 2013 r. skłonił ówczesne władze PKP PLK do przymiarek do całkowitego wyłączenia linii z eksploatacji.
Modernizacja i przedłużenie linii było jednym z trzech zadań zgłoszonych przez łódzki Urząd Marszałkowski do programu Kolej Plus. Samorząd i zarządca infrastruktury planują przebudowę ok. 34 km jednotorowej linii kolejowej Piotrków – Bełchatów – Zarzecze. Uzupełnieniem będzie budowa siedmiokilometrowego odcinka Zarzecze – Bogumiłów (w tej ostatniej miejscowości działa strefa przemysłowa). Oba odcinki zostaną zelektryfikowane. Przewidziano odbudowę przystanków Wola Krzysztoporska i Bełchatów oraz budowę nowych: Korczew, Kurnos, Zarzecze, Trząs oraz Bogumiłów (nazwy robocze). Szacowana łączna wartość inwestycji to 662 mln zł.
Choć trasa przez Piotrków nie prowadzi do Łodzi w linii prostej (przebieg torów oddala się od najkrótszej trasy najpierw na wschód, potem na zachód), celem inwestycji jest zapewnienie atrakcyjnej oferty dojazdu koleją z Bełchatowa także do stolicy regionu. Czas przejazdu ma wynieść poniżej półtorej godziny – około 1 h 26 min. Jest to czas nieco mniej atrakcyjny od oferowanego obecnie przez przewoźników autobusowych. Z okolic nieczynnego przystanku kolejowego w Bełchatowie w pobliże centrum Łodzi (skrzyżowanie Żeromskiego – al. Mickiewicza) można dziś dojechać autobusem PKS Bełchatów w ciągu godziny i 22 minut. Należy jednak wziąć pod uwagę podatność komunikacji autobusowej na opóźnienia spowodowane korkami. Na korzyść kolei przemawia też fakt położenia dworca Łódź Fabryczna w łódzkim śródmieściu (zapewne pociągi z Bełchatowa będą też wjeżdżały do czynnego już wówczas tunelu średnicowego z przystankami Łódź Centrum, Łódź Polesie i Łódź Koziny).
Warto przypomnieć, że w sierpniu przedstawiciele PKP PLK i UMWŁ podpisali umowę w sprawie
nowej linii Chorzew Siemkowice – Wieluń. Wkrótce potem zarządca infrastruktury ogłosił
przetarg na jej zaprojektowanie. Można spodziewać się, że również w przypadku Bełchatowa nastąpi to niebawem.