Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Bełchatów: Umowa w sprawie inwestycji Kolej Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Bełchatów: Umowa w sprawie inwestycji Kolej Plus
fot. Roman CzubińskiNieczynny przystanek w Bełchatowie
Linia nr 24 między Piotrkowem Trybunalskim a Bełchatowem zostanie zmodernizowana, zelektryfikowana i wydłużona do Bogumiłowa. Umowę w tej sprawie podpisały PKP PLK oraz Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Wartość inwestycji ma wynosić 662 mln zł. Jej realizacja ma zakończyć się do 2028 r.

56-tysięczny Bełchatów od czasu likwidacji w 2000 r. pociągów do Piotrkowa jest największym w województwie i jednym z największych w Polsce miast pozbawionych kolei pasażerskiej. Również zainteresowanie przewozami towarowymi maleje. Coraz gorszy stan techniczny infrastruktury w 2013 r. skłonił ówczesne władze PKP PLK do przymiarek do całkowitego wyłączenia linii z eksploatacji.

Modernizacja i przedłużenie linii było jednym z trzech zadań zgłoszonych przez łódzki Urząd Marszałkowski do programu Kolej Plus. Samorząd i zarządca infrastruktury planują przebudowę ok. 34 km jednotorowej linii kolejowej Piotrków – Bełchatów – Zarzecze. Uzupełnieniem będzie budowa siedmiokilometrowego odcinka Zarzecze – Bogumiłów (w tej ostatniej miejscowości działa strefa przemysłowa). Oba odcinki zostaną zelektryfikowane. Przewidziano odbudowę przystanków Wola Krzysztoporska i Bełchatów oraz budowę nowych: Korczew, Kurnos, Zarzecze, Trząs oraz Bogumiłów (nazwy robocze). Szacowana łączna wartość inwestycji to 662 mln zł.

Choć trasa przez Piotrków nie prowadzi do Łodzi w linii prostej (przebieg torów oddala się od najkrótszej trasy najpierw na wschód, potem na zachód), celem inwestycji jest zapewnienie atrakcyjnej oferty dojazdu koleją z Bełchatowa także do stolicy regionu. Czas przejazdu ma wynieść poniżej półtorej godziny – około 1 h 26 min. Jest to czas nieco mniej atrakcyjny od oferowanego obecnie przez przewoźników autobusowych. Z okolic nieczynnego przystanku kolejowego w Bełchatowie w pobliże centrum Łodzi (skrzyżowanie Żeromskiego – al. Mickiewicza) można dziś dojechać autobusem PKS Bełchatów w ciągu godziny i 22 minut. Należy jednak wziąć pod uwagę podatność komunikacji autobusowej na opóźnienia spowodowane korkami. Na korzyść kolei przemawia też fakt położenia dworca Łódź Fabryczna w łódzkim śródmieściu (zapewne pociągi z Bełchatowa będą też wjeżdżały do czynnego już wówczas tunelu średnicowego z przystankami Łódź Centrum, Łódź Polesie i Łódź Koziny).

Warto przypomnieć, że w sierpniu przedstawiciele PKP PLK i UMWŁ podpisali umowę w sprawie nowej linii Chorzew Siemkowice – Wieluń. Wkrótce potem zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na jej zaprojektowanie. Można spodziewać się, że również w przypadku Bełchatowa nastąpi to niebawem.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5