Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Bełchatów: Przetarg na projekt inwestycji Kolej Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Bełchatów: Przetarg na projekt inwestycji Kolej Plus
fot. Roman Czubiński
Do 27 stycznia można składać oferty w postępowaniu PKP PLK na zaprojektowanie modernizacji i wydłużenia linii kolejowej 24. Po przebudowie linia ma mieć dość wysokie parametry (prędkość maksymalna 120 km/h z możliwością dostosowania do 160 km/h).

Linia ma zostać zelektryfikowana i dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich (ale z geometrią umożliwiającą w przyszłości przyspieszenie do 160 km/h) i 80 km/h dla towarowych. Rezerwę (200 m) pozostawiono także w zakresie długości peronów (początkowo ma to być 150 m). Planowana wysokość peronów to 76 cm nad główką szyny, a szerokość – 4 m (jednokrawędziowe) lub 8 m (wyspowe). Maksymalny nacisk na oś ma wynosić co najmniej 221 kN. Cała trasa musi zostać dostosowana do kursowania składów towarowych o długości 750 m.

Tory mają być ułożone z szyn 60E1 i podkładów strunobetonowych. Przewidziano odbudowę przystanków Wola Krzysztoporska i Bełchatów Miasto (mają one stać się mijankami, choć w Bełchatowie drugi tor ma nie mieć krawędzi peronowej i służyć tylko do odstawiania taboru) oraz budowę nowych: Korczew, Kurnos, Zarzecze, Trząs i Bogumiłów (nazwy robocze). Dla potrzeb ruchu towarowego ma zostać odtworzona również stacja Bełchatów. Na stacji Piotrków Trybunalski przewidziano budowę nowego toru odstawczego i przejścia rozjazdowego oraz wymianę sześciu rozjazdów i nawierzchni trzech torów.

8 pary do Bełchatowa, w tym 4 do Bogumiłowa

Nowy odcinek linii 24 ma zostać poprowadzony najpierw wzdłuż linii 848 (bocznica Elektrowni Bełchatów i kopalni odkrywkowej), a następnie na wysokości mostu skręcić na południowy zachód, mijając Zarzecze i Trząs od strony południowej. Obecny punkt styku w Zarzeczu stanie się posterunkiem odgałęźnym. Stacja końcowa w Bogumiłowie ma składać się z dwóch torów oraz jednego rozjazdu. Jak z tego wynika, końcowy odcinek linii przynajmniej początkowo ma służyć tylko przewozom pasażerskim, a nie obsłudze firm działających w tamtejszej strefie przemysłowej. Planowana częstotliwość to 4 pary pociągów na dobę na pełnej trasie Piotrków Trybunalski - Bogumiłów i 4 dodatkowe na skróconej trasie Piotrków - Bełchatów Miasto.

Na stacji Bełchatów ma zostać wybudowana nowa nastawnia. Zamawiający wymaga też naprawy i modernizacji nastawni Pt1 i Pt2 w Piotrkowie. O wyborze typu urządzeń SRK zadecyduje analiza wielobranżowa.

Obecne przejazdy kategorii D mają zostać wyposażone w samoczynne sygnalizatory (podniesienie kategorii do C). Na nowym odcinku ma znaleźć się wiadukt nad drogą gminną w km 35+405 (gmina Kluki), dwa przejazdy kat. D i jedno przejście kat. E, a także dwa przepusty. Wszystkie istniejące wiadukty kolejowe, mosty i przepusty – z wyjątkiem przepraw nad ul. Wojska Polskiego i Narutowicza w Piotrkowie – będą naprawione lub przebudowane.

W przyszłości – do magistrali węglowej?

Sposób zaprojektowania linii ma pozostawiać możliwość przedłużenia jej w przyszłości do magistrali węglowej (linia 131) – nie określono jednak planowanego miejsca włączenia. Przedsięwzięcie to jest na liście zamierzeń inwestycyjnych PKP PLK na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 r.

Umowę w sprawie modernizacji, elektryfikacji i wydłużenia do Bogumiłowa linii 24 przedstawiciele PKP PLK i łódzkiego Urzędu Marszałkowskiego podpisali przed tygodniem. Zarządca infrastruktury i samorząd planują przebudowę ok. 34 km jednotorowej linii kolejowej Piotrków – Bełchatów – Zarzecze oraz budowę nowego odcinka Zarzecze – Bogumiłów (długość ok. 6,712 km). Obie części trasy zostaną zelektryfikowane. Szacowana łączna wartość inwestycji to 662 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5