23 czerwca CTL Logistics oraz Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu przy ul. Kilińskiego 25 podpisały list intencyjny, dzięki któremu przewoźnik włącza się w proces kształcenia kadr dla kolei. Celem współpracy jest podjęcie wielotorowych i długoterminowych działań na rzecz kształcenia wysokospecjalizowanej kadry pod potrzeby rynku kolejowego. Ze strony CTL Logistics list podpisał Andrzej Pawłowski – członek zarządu ds. operacji, natomiast CKZiU w Sosnowcu reprezentował Jacek Górski – jego dyrektor.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu to placówka, która ma wieloletnie doświadczenie w zakresie szeroko rozumianego kształcenia zawodowego. Wchodzące w jego skład Technikum nr 4 Transportowe w tym roku obchodzić będzie Jubileusz 70-lecia swojej działalności. Początki kształcenia przyszłych kolejarzy sięgają roku 1951, kiedy powstało Technikum Ekonomiczno-Kolejowe Ministerstwa Kolei.
Na mocy podpisanego porozumienia CKZiU wytypuje między innymi klasy lub grupy uczniów dla potrzeb kształcenia w tematyce związanej ze specyfiką działalności CTL Logistics. W ramach współpracy ze szkołą, CTL Logistics umożliwi organizację zajęć, staży, szkoleń branżowych, praktyk oraz wizyt studyjnych rozwijających umiejętności zarówno dla uczniów jak i nauczycieli CKZiU w Sosnowcu. CTL Logistics w ramach swoich możliwości dostarczy także CKZiU w Sosnowcu nieodpłatnie materiały, urządzenia wraz z dokumentacją techniczną służące podnoszeniu jakości kształcenia zawodowego w Centrum.
– Edukacyjny szlak przecieraliśmy dość nietypowo, bo od Berlina i naszej Spółki CTL Logistics Gmbh. Od dwóch lat realizujemy w Niemczech program współpracy ze szkołą zawodową w Berlinie. W ramach tego programu zatrudniamy uczniów, którzy mają zapewnioną umowę o pracę, realizują program praktyk, a jednocześnie uczęszczają do szkoły. Każdy tydzień nauki, to połączenie trzech dni praktyki w CTL Logistics Gmbh oraz dwóch dni teorii w szkole. Tematy teorii i praktyki są, w ramach tzw. współpracy partnerstwa socjalnego pomiędzy pracodawcą a publiczną szkołą zawodową tak skonfigurowane, aby się uzupełniały i stanowiły jak najlepsze połączenie wiedzy i doświadczenia. Teraz przyszedł czas na Sosnowiec – powiedział Andrzej Pawłowski.
List intencyjny pomiędzy CTL Logistics a Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, to deklaracja podjęcia wspólnych działań, pierwszy krok do współpracy w zakresie praktycznego kształcenia uczniów w zawodach związanych z kolejnictwem, w tym m.in. odbywania praktyk zawodowych czy staży. Spółka widzi także możliwość sukcesywnego poszerzania zakresu wspólnych projektów, w tym o patronat klas czy stypendia dla tych najbardziej zaangażowanych, ambitnych uczniów.
Spółka, równolegle z podpisaniem Listu intencyjnego zrobiła już krok naprzód, zawierając umowę na staż wakacyjny uczniów. W lipcu i sierpniu siedmioro młodych ludzi spędzi w siedzibie spółki w Sosnowcu 150 godzin, zapoznając się m.in. z funkcjonowaniem działu organizacji i planowania przewozów, obszaru dyspozytury, utrzymania wagonów i lokomotyw, bezpieczeństwa, trakcji, a także w dziale naprawy pojazdów i infrastrukturze kolejowej. Tak szeroki zakres stażu pozwoli uczniom poznać możliwe do wyboru w przyszłości drogi zawodowe i ukierunkować swoje preferencje i priorytety.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.