Partnerzy serwisu:
Tabor

Będzie więcej RegioEkspresów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
11-01-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kf, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Będzie więcej RegioEkspresów
Kilka dni temu Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na modernizację 10 wagonów typu 111A. Wyremontowane wagony trafią najprawdopodobniej do powstającego zakładu taboru w Lesznie i obsłużą nowe pociągi kategorii RegioEkspres.

Do modernizacji zostanie skierowanych 10 wagonów przedziałowych drugiej klasy. Będą one przebudowane na trzy wagony jednoprzestrzenne z miejscami klasy pierwszej i drugiej oraz siedem wagonów bezprzedziałowych klasy drugiej, w tym trzy przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich i rowerów. Pojazdy zostaną zmodernizowane w taki sam sposób, jak szeŚć wagonów, które od prawie dwóch lat obsługują pociągi RegioEkspres ze Szczecina i Poznania do Warszawy i Lublina. – Unifikacja taboru ułatwia jego utrzymanie. Parametry techniczne będą takie, jak w poprzednio zmodernizowanych wagonów. Zastosowana w nich konstrukcja sprawdziła się – powiedział nam Michał Stilger z biura prasowego PR.

Złożone w przetargu oferty zostaną otwarte 8 lutego. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania remontu w ciągu pół roku od podpisania umowy, więc wagony powinny wyruszyć na trasy jeszcze w trakcie obowiązywania obecnego rozkładu jazdy. – Zmodernizowany tabor będzie prawdopodobnie stacjonować w Lesznie, gdzie powstaje nasze nowe zaplecze techniczne – usłyszeliŚmy w PR. – Mamy już wstępne plany, gdzie skierować nowe składy. Rozważamy zestawić ze zmodernizowanych wagonów pociągi: "Skrzyczne" (Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa), "Piast" (Wrocław – Katowice – Warszawa) i "Matejko" (Kraków – Warszawa) – mówi Stilger. – Pociągi te dołączyłby do grona RegioEkspresów – dodaje.

JeŚli plany przewoźnika nie zmienią się, znacznie poprawi się standard pociągów samorządowego przewoźnika kursujących po Centralnej Magistrali Kolejowej. Wysłużone wagony przedziałowe zostaną bowiem zastąpione nowoczesnymi składami z klimatyzacją, gniazdkiem elektrycznym dostępnym dla każdego pasażera i bezprzewodowym internetem. W wybranych wagonach zostaną zamontowane także automaty do sprzedaży napojów i drobnych przekąsek.

W nowych RegioEkspresach możliwa byłaby także rezerwacja miejsca siedzącego. W pociągach, które kursują pod szyldem Re dziŚ, jest to rozwiązanie szczególnie popularne wŚród pasażerów 1. klasy. – Na przykład w pociągu Re "Mewa" w grudniu 2011 roku sprzedaliŚmy miejscówki na ok. połowę miejsc w „jedynkach” – mówi Stilger. – Zarezerwowane było także co piąte dostępne miejsce klasy drugiej. Miejscówki największą popularnoŚcią cieszą się w okresie szczytów przewozów, czyli w piątki, niedziele oraz w okresie Świąt i długich weekendów – zaznacza.

Kategoria pociągów RegioEkspres pojawiła się w rozkładach jazdy 1 czerwca 2010 roku. Obejmuje ona dalekobieżne pociągi Przewozów Regionalnych o wyższym niż pozostałe standardzie. Obecnie składy tej kategorii kursują na trasach z Poznania do Lublina, ze Szczecina do Warszawy i z Wrocławia do Drezna.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

Pasażer

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 stycznia 2015

Koniec RegioEkspresów do Drezna

Pasażer

Koniec RegioEkspresów do Drezna

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 lutego 2015

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Pasażer

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 sierpnia 2015

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

Pasażer

RegioEkspresy Poznań – Frankfurt wracają do rozkładu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 28 stycznia 2015

Koniec RegioEkspresów do Drezna

Pasażer

Koniec RegioEkspresów do Drezna

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20 lutego 2015

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Pasażer

Drugi koniec połączenia Poznań – Frankfurt już pewny

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5