23 maja w Idzikowicach uroczyście zainaugurowano trzeci etap rozbudowy Zakładu Usług Taborowych Remtrak. Przy okazji spółka zmieniła nazwę. Teraz to: PKP Intercity Remtrak.
– Trzy lata temu nasza spółka była zadłużona na poziomie 50% kapitału zakładowego. Żadnemu menadżerowi nie trzeba wyjaśniać, co to oznacza. Obecnie wyprowadzamy spółkę na zysk i zatrudniamy nowych pracowników, którzy do tego więcej zarabiają – cieszy się prezes zarządu Remtraku Zbigniew Ciemny. – Kilka lat temu nie śniło mi się nawet, że zaczniemy trzeci etap modernizacji tego zakładu, teraz staje się to faktem. Czekamy tylko na oferty firm, które podejmą się budowy – dodał. Pozwolenie na budowę już jest.
Remtrak zajmie się także lokomotywami i zestawami kołowymi
Trzeci etap rozbudowy powiązany z budową nowej hali pozwoli Remtrakowi na wykonywanie większej ilości napraw P4 a nawet remontów kapitalnych P5 wagonów pasażerskich, a także na wykonywanie napraw okresowych lokomotyw PKP Intercity.
– Stały rozwój zakresu prac świadczonych przez zakład umożliwi zaspokojenie około 90% potrzeb PKP Intercity w zakresie przeglądów P4 i do 25% przeglądów P5 wagonów pasażerskich. Docelowo nawet 60% lokomotyw będzie tu mogło przechodzić przeglądy okresowe – informuje PKP Intercity.
Najważniejsze jest jednak to, że w Idzikowicach będzie można naprawiać zestawy kołowe. Zapotrzebowanie na takie prace jest na rynku bardzo duże i obecnie ich wykonawcy nie nadążają z realizacją zamówień. Budowa nowego obiektu z Idzikowicach i lokalizacja w nim zakładu naprawy wózków zaspokoi potrzeby własne PKP Intercity w 100%. PKP Intercity Remtrak (nowa nazwa spółki) ma też zarabiać na zleceniach z zewnątrz.
Zatrudnienie? Nawet tysiąc osób
– Zakończenie trzeciego etapu rozbudowy Remtraku planujemy na styczeń 2021 roku. Jednym z efektów modernizacji będzie także urynkowienie spółki. Jest szansa, że za 2 lata będzie tu pracować nawet 1000 osób. W porozumieniu z prezesem Remtraku chcemy przygotować okoliczne szkoły do profilowania klas na kolejowe – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Już teraz Remtrak generuje zysk. W roku 2018 spółka córka PKP Intercity zarobiła 5,42 mln zł netto.
Zdaniem prezesa PKP Intercity, dzięki Remtrakowi, PKP Intercity będzie mogła uniezależnić się od możliwości produkcyjnych firm zewnętrznych przy wykonywaniu napraw taboru, takich producentów jak Pesa, Cegielski, ZNTK Mińsk Mazowiecki, Olkol czy Newag. Rzeczywiście, wciągnięcie Remtraku w Grupę Kapitałową PKP Intercity sprawi, że przewoźnik przestanie być w dużym stopniu zależny od rynku. W teorii ma to pozwolić to na lepsze planowania napraw i utrzymania.
Zadłużony Remtrak PKP Intercity uratowało w 2013 roku. Pierwszy etap inwestycji w zakład, poczyniony w 2016 roku, oznaczał budowę nowoczesnej komory lakierniczej oraz modernizację obiektów poprawiających komfort pracy. W 2017 roku, w ramach drugiego etapu, zbudowano w Idzikowicach nową halę produkcyjną do napraw wagonów z urządzeniami pomiarowymi oraz dobudowano piętrowy budynek administracyjno-socjalny. W 2018 roku Remtrak wykonał 540 napraw wagonów, głównie na poziomie P4.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.