PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na wykonanie studium wykonalności dla rewitalizacji linii nr 97 pomiędzy Żywcem a Suchą Beskidzką. Bez tego dokumentu w świetle prawa trudno jest ogłosić przetarg na projekt i realizację inwestycji.
Opracowanie Studium Wykonalności dla zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka” zostanie wykonane w ramach projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014-2020, etap II”.
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie m.in. analiz społeczno-gospodarczych, analiz rynku usług transportowych wraz z prognozami ruchu a także analiz stanu istniejącego infrastruktury i taboru. Zbadane zostaną różne scenariusze inwestycyjne i ich wpływ na środowisko i mieszkańców, przeanalizowane zostaną koszty poszczególnych wariantów prac. Przygotowana zostanie też dokumentacja dla dalszych etapów realizacji przedsięwzięcia.
Uzgodniono, że samorządy lokalne będą partycypowały w kosztach opracowania studium wykonalności a stowarzyszenie „Kolej Beskidzka” będzie koordynowało przyszłe prace. Wiadomo, że cena nie jest jedynym warunkiem udzielenia zamówienia, stanowi zaledwie 40-procentowe kryterium. Resztę – 60% – oferenci mogli uzyskać za wartość techniczną.
15 listopada 2016 roku otwarto koperty, z których wynikało, że udział w przetargu wzięło 8 firmy. Ceny wahały się od 1,46 mln zł brutto do 2,82 mln zł brutto. Za najkorzystniejszą PKP PLK uznały ofertę konsorcjum IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo z Bilbao. Poza uzyskaniem prawie kompletu punktów w kwestii wartości technicznych, oferta konsorcjum jest także najtańsza w postępowaniu – 1,46 mln zł brutto. Wybrany wykonawca będzie miał 497 dni od momentu podpisania umowy na sprostanie zadaniu.
Więcej na temat ustaleń i planów rewitalizacji linii nr 97 pisaliśmy
tutaj.