Województwo Małopolskie ogłosiło, że ma zamiar przeprowadzić przetarg na obsługę połączeń kolejowych realizowanych w przyszłym rozkładzie jazdy. Małopolski samorząd wciąż rozważa utworzenie własnej spółki kolejowej.
Według wicemarszałka małopolskiego Romana Ciepieli, Kolejom Śląskim zabrakło czasu na odpowiednie przygotowanie. Jak informował jakiś czas temu wicemarszałek, zarząd spółki Małopolskie Koleje nie popełni tego samego błędu. Przewoźnik najwcześniej przejmie przewozy na przełomie 2014 i 2015 roku. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
W międzyczasie Małopolskie zleci w drodze przetargu obsługę połączeń od 15 grudnia 2013 r. do 13 grudnia 2014 r. w relacjach:
-
z Sędziszowa/Kielc (woj. świętokrzyskie) Kozłów - Wolbrom - Olkusz - Sławków (woj. śląskie), alternatywnie: z Sędziszowa/Kielc (woj. świętokrzyskie) Kozłów - Wolbrom - Olkusz - Bukowno - Jaworzno Szczakowa - Katowice (woj. śląskie),
-
Kraków Główny - Miechów - Kozłów i dalej do Sędziszowa/Kielc (woj. świętokrzyskie),
-
Kraków Główny - Bochnia - Brzesko - Tarnów,
-
Tarnów - Wola Rzędzińska i dalej do Dębicy/Rzeszowa (woj. podkarpackie),
-
Tarnów - Stróże - Nowy Sącz - Muszyna - Krynica,
-
Kraków Główny - Kraków Płaszów - Sucha Beskidzka - Zakopane,
-
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice - Kęty Podlesie - Bielsko Biała (woj. śląskie),
-
Kraków Główny - Krzeszowice - Trzebinia - Katowice (woj. śląskie),
-
Kraków Główny - Kraków Balice,
-
Aglomeracja krakowska: Oświęcim - Trzebinia - Kraków Główny - Kraków Płaszów - Wieliczka Rynek-Kopalnia.
Przewidywana data wszczęcia postępowania to wrzesień 2013 roku.