PKP PLK zakończyła zbieranie ofert w przetargu na przebudowę stacji Góra Włodowska na południowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej.
PKP PLK rozpisała miesiąc temu przetarg na przebudowę stacji Góra Włodowska zlokalizowanej w km od 204,939 do 207,234 linii kolejowej nr 4 (Centralna Magistrala Kolejowa), dzięki którym powstanie nowe przejście rozjazdowe. Roboty w trybie projektuj i buduj obejmą montaż dwóch nowych rozjazdów HS 60E1 – 1:18,5 R=1200, budowę sieci trakcyjnej nad nowo powstałym przejściem rozjazdowym wraz z wymianą na nową sieci trakcyjnej nad torami nr 1 i 2 i dostosowanie urządzeń automatyki i elektroenergetyki nietrakcyjnej do obsługi nowych rozjazdów.
Dla nowych rozjazdów PKP PLK zakłada prędkość maksymalną aż 250 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych. PKP PLK przy wyborze wykonawców będzie kierować się nie tylko ceną (85%), ale też doświadczeniem personelu wykonawcy (15%).
Stacja Góra Włodowska została zmodernizowana 15 lat temu. Rozjazdy w torach głównych wyposażone są w ruchome dzioby, co umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 200 km/h. To na odcinku Psary – Góra Włodowska padł rekord prędkości na polskich torach – w 2013 roku Pendolino pojechało tu z prędkością 293 km/h.
Od wielu lat
trwa modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej – obecnie PLK szuka m.in.
wykonawcy przebudowy posterunku Knapówka. Wiadomo od lat, że prędkość maksymalna ma przekraczać obecne 200 km/h, choć zmieniały się koncepcję, do jakich parametrów doprowadzić linię. Ostatnio minister Adamczyk
zadeklarował, że będzie to prędkość 250 km/h. CMK ma zostać przedłużona tzw. Szprychą nr 7 CPK –
piszemy o tym tutaj.
Aktualizacja: Tylko jedna ofertaW przetargu wpłynęła tylko jedna oferta. Złożyła ją firma Track Tec Construction, na kwotę 24,2 mln zł brutto. Ponaddwukrotnie przekracza ona kosztorys, opiewający na 11 mln zł brutto.