Pesa zapowiada początek realizacji kontraktu z PKP Intercity, związanego z modernizacjami 163 wagonów pasażerskich. Wygląda na to, że jest coraz bliżej finalizacji dostaw spalinowych zespołów trakcyjnych Link dla Deutsche Bahn.
Mimo, że do wyboru wykonawców na modernizację
łącznie 163 wagonów doszło jeszcze w końcówce lata 2017 roku, Pesa nie zdecydowała się na podpisanie umowy z PKP Intercity i wstrzymywała decyzję aż do teraz.
– Mogę potwierdzić, że do podpisania umów na naprawę wagonów połączoną z modernizację dojdzie najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik Pesy. Producent przebuduje wagony typu 111A i nieco nowocześniejsze 141A. 40 z nich zostanie wagonami wielofunkcyjnymi Combo, przygotowany do przewozy rowerów, osób niepełnosprawnych, z przedziałami dla rodzin z dziećmi.
Pesa rozpoczęła też szkolenia niemieckich maszynistów na nowy sprzęt budowany dla Deutsche Bahn. – Jesteśmy już na ostatnim etapie kompletowania dokumentów homologacyjnych dla EBA (niemiecki odpowiednik UTK). Dostawy pierwszych dwuczłonowych Linków planowane są na maj. Pierwsze sztuki dotrą do regionu Sauerland.
Z kolei do podpisania umowy na dostawę 13 ezt dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie
ma dojść w maju.
Pesa prowadzi zaawansowane rozmowy z Polskim Funduszem Rozwoju, który miałby przejąć firmę.